آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت؛

از شرایط بکارگیری معلمان غیررسمی تا برخورد با مدارس غیردولتی متخلف

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اظهاراتی درباره فعالیت معلمان و برخورد با مدارس غیدولتی متخلف سپری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره زمان بازگشایی مدارس، برخورد با مدارس غیردولتی متخلف  و جولان اسامی متعدد برای وزارت  سپری شد.

برخورد با ۳ مجتمع آموزشی غیردولتی خاطی/ تنها دریافت شهریه مصوب وجاهت قانونی دارد

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران درباره روند نظار ت بر عملکرد و دریافت شهریه مدارس غیردولتی تهران بیان کرد: در مناطق یک تا ۶ تهران برای مدارس غیردولتی ناظر مقیم در نظرگرفتیم به این معنی که بازرس مقیم در مناطق مذکور مستقر است تا روند کار مدارس غیردولتی را بررسی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران تاکید کرد: دریافت هرگونه هزینه بابت پذیرایی، کلاس‌های فوق برنامه، ورزشی، کمک آموزشی و نظایر آن به هیچ وجاحت قانونی ندارد.

جولان اسامی متعدد برای تصدی وزارت آموزش و پرورش/ درد‌های مزمن وزارتخانه عیالوار منتظر نسخه‌ای شفابخش

تغییر کابینه دولت و رای اعتماد گرفتن ١٨ وزیر از ١٩ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم، تقریبا خیال همه مردم بابت تغییر سریع دولت از تیم قبلی به جدید و از سر گیری امور معمول راحت کرد، به جز وزارتخانه عیالوار آموزش و پرورش که وزیر پیشنهادی‌اش نتوانست اعتماد اهالی بهارستان را به خودش جلب کند و آغاز فصل علم و دانش با توجه به شواهد و قرائن موجود، احتمال زیاد با سرپرست دنبال خواهد شد.

البته که از حدود ١٠ روز گذشته و بعد از رای نگرفتن حسین باغگلی از مجلس برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، بار دیگر بازار داغ مطرح شدن اسامی مختلف برای سکاندار‌ی آموزش و پرورش مطرح شد؛ اسامی آشنا و گاه کمی ناشناخته که هر از گاهی بر شمار تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

شرط بکارگیری و استخدام معلمان غیررسمی چیست؟

ناصر سلیمان زاده رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری درباره وضعیت تعیین تکلیف وضعیت استخدام معلمان حق التدریس، آموزشیاران نهضت و مربیان پیش دبستانی قبل از سال ٩٢ اظهار کرد: در مجموع و تاکنون ٧٢ هزار نفر در دوره مهارت آموزی شرکت کرده و تعیین تکلیف شدند.

او ادامه داد: ١٢ هزار نفر هم در آزمونی که اخیرا برگزار شد، پذیرفته شده و به زودی دوره‌های مهارت‌آموزی آن‌ها آغاز خواهد شد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری گفت که به محض اعلام اسامی از سوی استان‌ها دوره‌های مهارت آموزی آغاز خواهد شد.

تمدید ۵ روزه ثبت نام کتاب‌های درسی/ کتاب ها از ۲۰ شهریور قابل دریافت هستند

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: ۱۴۶ میلیون جلد کتاب درسی امسال برای ۱۵ میلیون دانش آموز چاپ شده و مشکل کمبود کتاب درسی نداریم.

علوی تبار افزود: دانش آموزانی که نسبت به خرید اینترنتی کتاب‌های درسی اقدام کرده اند از ۲۰ شهریور می‌توانند کتاب‌های خود را از مدرسه محل تحصیل دریافت کنند.

او یادآوری کرد: توزیع کتاب‌های درسی امسال تنها از طریق مدارس انجام می‌شود و هیچ کتاب فروشی مجاز به فروش کتاب درسی نیست.

شروط لازم آموزش ترکیبی برای دانش آموزان در ایام کرونا

روح الله رضاعلی پژوهشگر حوزه آموزش وپرورش درباره الزامات مورد نیاز برای آموزش ترکیبی در سال تحصیلی پیش رو بیان کرد: طراحی آموزشی جوهر و اصل آموزش و یادگیری است؛ لذا معلمان باید توانایی طراحی آموزشی در این شرایط را داشته و به انواع رویکرد‌ها و روش‌های تدریس آشنا باشند.

او ادامه داد: خواندن و دیدن فیلم‌های آموزشی نمی‌تواند جایگزین تمرین برای تثبت و تعمیق یادگیری شود لذا در طراحی آموزش ترکیبی باید به انواع تمرین‌ها و فعالیت‌ها و آزمون‌های عملکردی توجه کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه افراد میزان یادگیری متفاوتی دارند، گفت که یک روش ترکیبی برای همه مناسب نیست؛ لذا از طریق ترکیب متنوع و متعدد وسایل می‌توان به تعداد یادگیرندگان به روش‌های ترکیبی دست یافت. بدین منظور باید از پلتفرم‌های یادگیری ترکیبی برای انتقال مفاهیم و مطالب استفاده کرد.

شروع سال تحصیلی از اول مهر است

حسن شربتدار سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی اظهار کرد: در آستانه بزرگترین و مهمترین اتفاق تربیتی کشور هستیم؛ شروع سال تحصیلی از اول مهر خواهد بود و با توجه به خدماتی که آموزش و پرورش ارائه می‌دهد حدود ۶۰درصد جمعیت کشور را پوشش می‌دهد و مورد قضاوت همه جامعه قرار می‌گیرد.

شربتدار افزود: تمام افراد جامعه نسبت به فعالیت‌های مدارس و آموزش و پرورش تأثیر می‌پذیرند و با توجه به شرایط خاص امسال که هنوز کرونا به صورت کامل مهار نشده است، امیدوارم بتوانیم با برنامه ریزی‌های انجام شده و واکسیناسیون معلمان، بازگشایی آرام و مؤثری داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار