مسکو: با وجود سردرگمی طالبان، حضور سفیر برای مراسم تحلیف کافی است

وزیر خارجه روسیه با اشاره به روند و حواشی برگزاری مراسم تحلیف طالبان در افغانستان گفت: تنها حضور سفیر در برگزاری این مراسم کافی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با اشاره به تغییرات مکرر برنامه‌های طالبان و بلاتکلیفی مراسم تحلیف در افغانستان و همچنین مباحث سیاسی موجود در این کشور، تاکید کرد: وزارت خارجه روسیه هیچ توصیه‌ای برای اعزام هیات به مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان به دولت مسکو نکرده است.

وی با بیان اینکه تنها حضور سفیر در مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان کافی است، گفت: پیش از این طالبان برنامه تحلیف را اعلام کردند، اما مدتی بعد آن را تغییر دادند.

لاوروف ادامه داد: اگر بخواهم صادقانه بگویم، روسیه از همان ابتدا معتقد بودیم که حضور سفیر در این مراسم کافی است و از این رو توصیه نمی‌کنیم تا دولت هیاتی را مسکو به این کشور بفرستد.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: بلاتکلیفی آن‌ها درباره برگزاری مراسم تحلیف یک مشکل آشکار و بارز است و آن‌ها هر روز برنامه خود را تغییر می‌دهند.

برخی رسانه‌ها و منابع افغانستان اعلام کرده‌اند که مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان روز ۱۱ سپتامبر برگزار خواهد شد، اما به این حال هنوز مشخص نیست که این مراسم قرار است در چه زمانی برگزار شود.

سرگئی لاوروف در روزهای گذشته در اظهاراتی با اشاره به تحولات افغانستان گفته بود که، ممکن است مسکو در مراسم تحلیف دولت افغانستان که طالبان آن را تشکیل می‌دهد، شرکت کند.

وی افزود: روسیه تمایل دارد از روند تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان که از همه قومیت‌ها در آن استفاده شده باشد، حمایت کند.

لاوروف گفت: فقط چنین دولت جامعی می‌تواند یک انتقال مطمئن به زندگی جدیدی را در افغانستان نوید دهد.

از سوی دیگر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه نیز ساعاتی پیش اعلام کرد که، مسکو به هیچ شکلی در مراسم تحلیف دولت جدید طالبان شرکت نخواهد کرد و اگر افغانستان به پناهگاهی امن برای گروه‌های تروریستی تبدیل شود، هیچ یک از ما از حضور طالبان در افغانستان سود نخواهیم برد.

انتهای پیام/

برچسب ها: لاوروف ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار