روسیه: هنوز تصمیمی برای به رسمیت شناختن طالبان نداریم

سخنگوی کرملین در اظهاراتی اعلام کرد که مسکو اوضاع افغانستان را از نزدیک مشاهده می‌کند و درباره به رسمیت شناختن طالبان هنوز تصمیمی ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز سه شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد که مسکو هنوز تصمیمی در مورد به رسمیت شناختن  طالبان نگرفته است.

پسکوف در جواب به سوالی درباره دعوت طالبان از روسیه برای شرکت در مراسم تحلیف دولت جدید طالبان، گفت: «همانطور که مطلع هستید تاکنون هیچ تصمیمی برای به رسمیت شناختن طالبان اتخاذ نشده است.»

او در ادامه افزود: « ما از نزدیک نظاره گر تحولات افغانستان هستیم. مهمتر از همه، ما سعی می‌کنیم بفهمیم که تا چه حد طالبان به وعده‌های خود پایبند است.»

پسکوف در انتها تأکید کرد که برای مسکو مهم است که بداند ساختار سیاسی کابل در زمان طالبان از نظر سیستماتیک و شخصی چگونه خواهد بود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که سخنگوی طالبان روز دوشنبه به الجزیره گفت که طالبان از روسیه، ترکیه، چین، ایران، پاکستان و قطر دعوت کرده تا در مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان شرکت کنند.

طالبان پس از اعلام آمادگی آمریکا در بهار گذشته برای عقب نشینی نیرو‌های مسلح خود، عملیات گسترده‌ای را برای تسلط بر مناطق مختلف افغانستان آغاز کرد. در ۱۵ اوت، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان کشور را ترک کرد. طالبان بدون روبرو شدن با هیچگونه مقاومتی وارد کابل شد. 

 پس از خروج اشرف غنی برخی کشور‌ها سفارت‌های خود را در کابل تعطیل کردند و یکی پس از دیگری دست به تخلیه نیرو‌ها و اتباع خود از افغانستان زدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار