جورج سوروس: همکاری شرکت‌های آمریکایی با چین منافع امنیتی واشنگتن را به خطر می‌اندازد

میلیاردر صهیونیست مدعی شد تلاش ابرشرکت‌های خدمات مالی آمریکایی برای همکاری اقتصادی با چین، یک اشتباه غم انگیز است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، جورج سوروس، میلیاردر صهیونیست و موسس بنیاد جامعه باز، تلاش شرکت بلک راک (BlackRock)، ابر شرکت خدمات مالی آمریکایی برای همکاری اقتصادی با چین را مورد انتقاد قرار داد و آن را یک اشتباه غم‌انگیز دانست که منافع امنیتی آمریکا را در معرض خطر قرار خواهد داد.

سوروس در مقاله‌ای در وال استریت ژورنال مدعی شد: ریختن میلیارد‌ها دلار پول به حساب چین در حال حاضر یک اشتباه غم انگیز است و به احتمال زیاد مشتریان آن ضرر خواهند کرد.

ابر شرکت آمریکایی بلک راک در حال همکاری جهانی در صنعت مدیریت دارایی چین است. بزرگترین شرکت آمریکایی در زمینه مدیریت سرمایه گذاری، ماه گذشته شروع به ارائه محصولات سرمایه گذاری به افراد چینی کرد.

سوروس چندمین بار است که درباره روابط اقتصادی نزدیک آمریکا با چین هشدار می‌دهد. سوروس  ماه گذشته در فایننشال تایمز استدلال کرد که کنگره باید قانونی را تصویب کند که همکاری اقتصادی مدیران سرمایه گذاری با شرکت‌هایی که ساختار‌های حکومتی واقعی آن‌ها  شفاف و همسو با ذینفعان است، محدود شود.

سوروس در جدیدترین اظهار نظراتش گفته است که ظاهرا  بلک راک با اهداف اقتصادی رئیس جمهور چین آشنا نیست. در حالی که رئیس جمهور این کشور برای مشارکت سرمایه گذاران خارجی در بازار‌های داخلی سهولت ایجاد کرده است، اما دولت آن همچنان در حال کنترل بر بخش خصوصی است و درباره همه چیز از امنیت سایبری گرفته تا نقض حقوق بشر در سین کیانگ با آمریکا درگیر است.

 سوروس همچنین گفت که مدیران بلک راک، باید از بحران عظیمی که در بازار املاک چین ایجاد می‌شود،  آگاه باشند.

اگرچه این میلیادر صهیونیست همچنان از حامیان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکاست، اما او دیگر پول‌های خارجی را مدیریت نمی‌کند و در حال حاضر صدای اقلیت در وال استریت است و به نظر می‌رسد اکثر همکاران اصلی آن‌ در مدیریت پول و بانکداری معتقدند فرصت‌های موجود در چین بیشتر از خطرات آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار