موتورشو مونیخ/۲

بی ام و از کانسپت کاملا بازیافتی خود پرده برداشت + فیلم

کانسپت بی ام و i Vision Circular خودرویی جمع و جور است که کاملا از مواد بازیافتی ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه اتومبیل IAA در مونیخ آلمان برگزار شد و بسیاری از کارخانه های خودروسازی خودروهای جدید خود را به نمایش گذاشتند. یکی از این خودروهایی که در این نمایشگاه دیده شد خودرو مفهومی i Vision Circular از بی ام و است.

بی ام و ادعا کرده که این خودرو مفهومی را تا سال ۲۰۴۰ با هدف کاهش قطعات و استفاده از مواد بازیافتی طراحی و تولید کند. بدنه این خودرو از ترکیبی از آلومینیوم و فولاد بازیافتی ساخته شده است، در داخل نیز شاهد فضایی کاملا متفاوت هستیم و تمام سطح کابین نیز دیجیتالی هستند.

بی ام و برای ایجاد احساس آرامش اقدام به طراحی کابین متفاوتی کرده و در تمام سطح داخل از رنگ های آرامش بخش استفاده کرده است. از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان سه بعدی و رابط کاربری کریستالی اشاره کرد که به جای کنسول میانی سنتی به کار برده شده است. بی ام و در طراحی این کانسپت نشان داده است که قصد دارد دامنه خودروهای خود را گسترش دهد و خودروهای مجلل تولید کند. 

بی ام و از کانسپت کاملا بازیافتی خود پرده برداشت + فیلی

این خودرو مفهومی چهار صندلی، با طول حدود ۱۵۷ اینچ، حدود ۲۰ اینچ کوتاهتر از سری ۲ گرن کوپه است و می توان آن را کوچکترین پیشنهاد فعلی بی ام و در ایالات متحده دانست اما نکته جالب در طراحی این کانسپت این است که  با وجود طراحی کوچک، اما در داخل بسیار جادار است.

بی ام و در طراحی این خودرو قصد داشته است تا تعداد اجزای سازنده را کاهش دهد و علاوه بر این از مواد بازیافتی برای قطعات باقی مانده استفاده کند. به جرات می توان گفت که این خودرو مفهومی ۱۰۰ درصد قابل بازیافت است و باتری جامد آن کاملاً از مواد بازیافتی ساخته شده است.

بی ام و از کانسپت کاملا بازیافتی خود پرده برداشت + فیلی

نکته حائز اهمیت در این کانسپت طراحی متفاوت آن است؛ جالب است بدانید که در آن از اتصالات متصل و مواد کامپوزیتی برای ساخت خودرو جلوگیری کرده اما در عوض از سیم‌ها، میخ‌های پرس و بست‌های سریع استفاده شده که باعث می شود تجزیه و بازیافت مجدد آسان‌تر باشد.

بی ام و از کانسپت کاملا بازیافتی خود پرده برداشت + فیلی

بیشتر بدنه از آلومینیوم بازیافت شده با روکش آنودایز طلایی روشن ساخته شده است، اما در قسمت پشتی فولاد حرارتی به رنگ آبی تیره در می‌آید. قطعات تزئینی در این کانسپت از پلاستیک بازیافت شده با ظاهری متفاوت تشکیل شده اند و بی ام و می‌گوید لاستیک‌های آن از لاستیک طبیعی پایدار تشکیل شده است.

بی ام و از کانسپت کاملا بازیافتی خود پرده برداشت + فیلی

فضای داخلی دارای یک رنگ بندی آرامش بخش است، کف و در‌های آن به رنگ سبز نعنایی روشن است، صندلی‌ها با پارچه‌ای از رنگ بنفش سبک بازیافت شده اند و جلوه‌ها با همان برنز طلایی بدنه خودرو تکمیل شده اند. یک سقف شیشه‌ای یک کابین دلپذیر ایجاد می‌کند و صندلی‌های جلویی شبیه صندلی‌های نشیمن هستند، در حالی که عقب یک نیمکت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار