انتصاب‌های اقتصادی جدید رئیسی ضرورت داشت؟

در روز‌های گذشته از سوی رئیس جمهور انتصاب‌هایی انجام شده که به نظر اغلب فعالان اقتصادی نوعی مسندتراشی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، انتصاب‌های جدید رئیس جمهور در روز‌های اخیر، تا حدودی بحث برانگیز شده است. یکی از آن‌ها شخصی است که اغلب فعالان اقتصادی انتظار شروع به کار او را در پست‌هایی از جمله وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی داشتند.

اما بعد از آغاز کار دولت سیزدهم، مسئولیت‌های اقتصادی یکی پس از دیگری واگذار می‌شد، اما خبری از فرهاد رهبر نبود. تا اینکه یکشنبه شب با حکمی به سمت دستیار اقتصادی رئیس جمهور منصوب شد.

همکاری فرهاد رهبر و ابراهیم رئیسی به سال‌های قبل بر می‌گردد. او مشاور اقتصادی ابراهیم رئیسی در آستان قدس رضوی بوده است. همچنین در میان انتخابات سال ۹۶ و کاندیدا شدن ابراهیم رئیسی، با وجود اینکه عضو هیات نظارت بر انتخابات بود، اما در زمان ثبت نام رئیسی همراه با او به وزارت کشور رفت. همچنین در انتخابات امسال نیز در ستاد ابراهیم رئیسی حضور داشت.

/

اما مسئله فقط این نیست که چرا دستیار اقتصادی رئیس جمهور پست بهتری در این دولت ندارد. بلکه سوال این است که دستیار اقتصادی رئیس جمهور دقیقا چه وظایفی و چه تفاوتی با معاون اقتصادی دارد؟

دستیار اقتصادی با معاون اقتصادی چه فرقی دارد؟

سوالی که تقریبا برای همه فعالان اقتصادی پیش آمد این بود که وظیفه دستیار اقتصادی با معاون اقتصادی رئیس جمهور چه فرقی دارد؟ این موضوع را از کارشناس حقوقی پرسیدیم.

حمیدرضا اسدی کارشناس حقوقی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به وظایف دو سمت "معاون اقتصادی ریاست جمهوری" و "دستیار اقتصادی رئیس جمهور" اظهار کرد: طبق اصل ۱۲۴ قانون اساسی، رئیس جمهور می‌تواند برای انجام وظایف خود معاونانی داشته باشد. معاون اول رئیس جمهور با موافقت او، اداره هیات وزیران و مسئولیت هماهنگی سایر معاونت‌ها را بر عهده خواهد داشت؛ بنابر این در ماده ۱۲۴ قانون اساسی محدودیتی برای تعداد معاونت‌های رئیس جمهور قائل نشده است.

/

دستیار، جایگاه پایین تری نسبت به معاون دارد

او تصریح کرد: از جمله تفاوت‌های این دو سِمَت این است که، از نظر ساختاری از نظر صلاحیت و اختیارات، دستیار اقتصادی رئیس جمهور پایین‌تر از معاون اقتصادی ریاست جمهوری قرار می‌گیرد.

اسدی تاکید کرد: دومین تفاوت این است که معاون اقتصادی ریاست جمهوری عملا معاون اقتصادی هیات وزیران و کل کابینه است، اما دستیار اقتصادی رئیس جمهور فقط صلاحیت این را دارد که با شخص رئیس جمهور مرتبط باشد.

/

معاون اقتصادی برخلاف دستیار اقتصادی، وظیفه انضباطی را برعهده دارد

اسدی ادامه داد: سومین تفاوت در این است که معاون اقتصادی ریاست جمهوری در نظام رسیدگی به تخلفات اداری، مسئولیت انضباطی دارد. اما دستیار اقتصادی رئیس جمهور در نظام رسیدگی به تخلفات اداری و قانون مدیریت خدمات کشوری جایگاه حقوقی و اداری جهت پذیرش مسئولیت انضباطی ندارد.

این کارشناس حقوقی بیان کرد: دستیار در ساختار حقوقی ایران در حد مشاور است و جایگاه دستیار و مشاور نیز نزدیک به هم است. اما معاون ساختار سازمانی دارد و می‌تواند برای خودش مدیریت‌هایی را داشته باشد.

در ادامه با کارشناسان اقتصادی گفت گو کردیم. اینکه آیا این انتصاب‌ها به نوعی سمت تراشی محسوب می‌شود و حتی ممکن است اختلاف نظر‌هایی میان مسئولان اقتصادی دولت سیزدهم نیز پیش بیاید را بررسی کردیم. این بررسی موافقان و مخالفانی داشت.

ایرج توتونچیان کارشناس اقتصادی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به اینکه آیا سمت‌های تعیین شده از سوی رئیس جمهور در روز‌های اخیر تداخلی به لحاظ عملکردی و نوع تفکر اقتصادی میان این افراد ایجاد نمی‌کند، اظهار کرد: سمت‌های اقتصادی از جمله وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر صمت و ... اگر خوب کار کنند، کشور به سمت پیشرفت حرکت می‌کند. اما اگر خلاف جهت حرکت کنند مانند دوران آقای روحانی، وضعیت فعلی مجددا تکرار می‌شود.

او ادامه داد: آنچه مسلم است؛ هر یک از این آقایان طرز تفکر جدایی دارند و هرکدام اعتقاد و ادعا دارند که نسبت به مسائل اقتصادی تسلط دارند.

رئیس جمهور نسبت به همراهان خود در فرآیند انتخابات احساس دین دارد

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: آقای رئیسی در روز‌های انتخابات از افرادی نام بردند که در عین حال شغلی نداشتند، احتمالا نسبت به این افراد احساس دین می‌کنند. او رئیس جمهور است و می‌تواند این پست‌ها را ایجاد کند. اما موضوع مهم این است که چه کسی، چقدر قدرت و توانایی تفکر و برنامه ریزی برای اقتصاد دارد.

توتونچیان تصریح کرد: ابتدا باید چارچوب وضعیت اقتصادی کشور ترسیم و سپس نقطه آغاز و مسیر مشخص شود. آقایان مخبر، میرکاظمی و رضایی آیا وضع موجود را می‌شناسند؟ اینکه میان آن‌ها تضاد وجود دارد، کاملا طبیعی است. اما منطق مملکت باید به تفکر اقتصادی افراد چیره باشد، ولو اینکه سمت بالایی هم داشته باشند. به عنوان یک اقتصاددان و استاد دانشگاه از این آقایان یک چراغ روشن، فکر جدید و ایده تازه ندیدم که نشان دهنده ضعف علمی آن‌ها است.

نظرات شخصی کنار گذاشته شود

او در ادامه تشریح کرد: به عنوان یک مشاور تاکید می‌کنم، اگر آقای رئیسی می‌خواهند که وضعیت براساس منطق معینی جلو رود، یک برنامه هماهنگ و یکپارچه لازم است. لازمه اینکار نیز این است که از نظرات شخصی و تخصصی خودشان به خاطر حفظ مصالح مملکت بگذرند. متاسفانه تاکنون هیچ کدام از آقایان به فکر برنامه‌ای جامع برای مملکت نبوده اند.

عبدالمجید شیخی کارشناس اقتصادی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به اینکه آیا انتصاب‌های اخیر از سوی رئیس جمهور به نوعی مسندتراشی محسوب می‌شود؟ اظهار کرد: فعالیت در بخش‌های مختلف و مسند‌های مدیریتی نیاز به تخصص‌های متعددی دارد. افرادی که برای پذیرش پست‌های مدیریتی انتخاب می‌شوند، مسلما ممکن است که به لحاظ تخصص در رشته‌های مختلف جامع شرایط نباشند؛ بنابراین وزرا نیز باید در اکثر رشته‌ها تخصص و آگاهی داشته باشند.

او افزود: منتهی، چون ما نمی‌توانیم فردی جامع شرایط یعنی جامع تمام رشته‌های مختلف پیدا کنیم، نیازمند به تفویض اختیار و به کارگیری نیرو‌ها با تخصص‌های متعدد در کنار پست مدیریتی هستیم.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: یکی دیگر از شرایط لازم برای مدیریت، داشتن بسته سیاستی منسجم، تمرکز گریزی و عدم تمرکز گرایی است؛ بنابراین انتصاب افراد در پست‌های مختلف نشان دهنده این است که آقای رئیسی به این مسائل اشراف کامل دارند. در واقع تمرکز گریز هستند و سعی دارند ضعف های مدیریتی را با انتصاب افراد با تخصص‌های مختلف تکمیل کنند.

انتصاب ها نشان دهنده تقسیم کار است

شیخی تصریح کرد: این انتصاب ها، باور به تقسیم کار و مدد گرفتن از نیرو‌های کارآمد را می‌رساند. به نظرم تعارضی پیش نمی‌آید. ضمن اینکه معاون اول نیز هماهنگ کننده تیم اقتصادی است.

او در پاسخ به اینکه تفاوت نگاه و تفکر این افراد مشکلاتی را در تصمیم گیری‌های آینده ایجاد نمی‌کند، بیان کرد: اینکه نوع تفکر مسئولان با هم هماهنگ باشند، الزام آور نیست. اتفاقا اگر قصد و نیت افراد، خدمت باشد؛ از تفاوت‌ها و تعارض آرا نتیجه‌های بهتری بیرون خواهد آمد.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: تعارض و تفاوت‌ها زمانی مضر است که افراد سنگ خود را به سینه بزنند. در این صورت است که تعارض آرا باعث تخریب نتایج خواهد شد.

نکته‌ای که همه کارشناسان با آن هم نظر بودند، تمرکز سیاست های دولت بر اقتصاد کشور است. به ویژه در شرایط فعلی که اقتصاد به درمان نیاز دارد و جای خطایی باقی نمانده است. لازم است که دولت بر مسائل اقتصادی تمرکز کند و با این گونه انتصاب‌ها که ممکن است تا حدودی تصمیم گیری و سیاستگذاری را با مشکل مواجه کند؛ موجب درجا زدن در شرایط فعلی نشود.

باید توجه کرد که نظراتی درباره تفاوت خط فکری اعضای تیم اقتصادی دولت جدید نیز مطرح است و کارشناسان معتقدند دولت در انتصاب‌های خود خیلی تخصصی عمل نکرده و صرفا کسانی که آشنایی نزدیکی با دولت داشتند، به عنوان تیم اقتصادی انتخاب شدند. اقتصادی که برای مدیریت کارآمد و یکپارچه، از هر روز دیگری تشنه‌تر است. البته این موضوع به معنای این نیست که افراد انتخاب شده کارایی و توانایی لازم را ندارند. منظور این است که امکان تشکیل تیمی قوی‌تر نیز مهیا بود.

گزارش از فاطمه خان احمدی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۲۰ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
زنده باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
ما فکر میکنیم که 8 سال دولت بی تدبیر روحانی تموم شده ، همه این نظرات مخرب از سمت و سوی همون دولت نا امید قبلی است.
مگر میشود کاری که دولت روحانی در 8 سال خراب کرده در 20 روز اصلاح شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
آقای محسن رضایی تو این 40 سال چه برنامه اقتصادی دادن .... چه خبره فقط پست وانتصاب به درد نمیخوره هویچ کیلویی 25000 تومن این اقتصاد دان ها کجا بودن تا مملکت به باد نره
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۰۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
لطفا و لطفا و بازهم لطفا: یک ساختاری طراحی کنید که کسانی که قهرمان در کار اجرایی هستند در راس قرار بگیرند. وقتی سرمربی احمق باشد حتی با رونالدو و مسی هم نمی تواند پیروز شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
مثبت دادم چون معتقدم انتخاب انسان درست بسیار موثر در حل مشکلات است اما باید بگویم آقای ریسی از جنس مردم و انقلاب است و مانند بعضی ها عوض نشده است و مطمئنا کشور را 8 سال به بیگانه نخواهد داد و انشاالله انتصاب های خوبی انجام خواهد داد چون از زیر و بم خلافکاران و اختلاس گران و وطن فروشان مطلع است.
به امید موفقیت برای سید بزرگوار آقای رییسی عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
آ قای رئیس جمهور عجله کن که دیگر مردم خسته شده اند و اگر فرصت پیدا کنند از کشور فرار می کنند . قوانین غلط را اصلاح کن ؛ بیمه ؛ دارایی ؛ اتحادیه ؛ شهرداری و غیره و غیره پدر مردم را در آوردند ! به مردم کمک نکنی نظام متضرر خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
یک نفر مسئول برای جلوگیری از افزایش هر روزه قیمت خدمات دولتی مثل افزایش بی ضابطه و چند برابری برق و غیره بگذارید قبض ها اکثرا برای مردم عادی چند برابر شده ،تازه خسارت خرابی وسایل برقی مردم با قطع ناگهانی برق را نمی دهند.اگر موافقید تایید کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
وقتی رییس جمهور کارشناس نباشه و از قبل برنامه نداشته باشه و ندونه برنامه چیه همین میشه که باز بی تحقیق از هر تفکری یه نفر میذاره تو کابینه ، حالا باید تازه دعوا کنن سر برنامه اقتصادی
حیف جلیلی با اون همه برنامه و ... که گذاشتیمش کنار
کلا حیف وجود کسی مثه جلیلی تو این مملکتی که قدرش رو نمیدونن
حیییییییییییف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
جلیلی فقط می گفت ریس جمهور باید ال باشد بل باشد ، حرفی از برنامه نزد فقط حرفهای تکراری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام اصلا تو دولت جناب رییسی هم که اتفاق جدیدی در انتصابات نمی افتد .هر کی که سمتی می گیرد یا قبلا تو دولت قبلی بوده یا در ستادانتخابات جناب دکتر رییسی که به نوعی بیانگر این است که چون ریس جمهور نسبت به این افراد احساس دین می کنند به یه نحوی باید حتما سمت بگیرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
این فعالان اقتصادی قبلاً کجا بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
پست مهم نیست مهم عمل است تا ببینیم بالخره بعد چهل اندی سال یک حرف راست و عمل مثبتی دیده می شود یا خیر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۳:۲۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
آقای رئیسی کم حاشیه ترین رئیس دولت است و آنچه قول داده تا اکنون عمل کرده و کار سختی در پیش دارد باید بهداشت فرصت داد و فشار نیاورد همه باید شرطی کشور را درک کنند و مصالح ملی و عمومی را قربانی سهم خواهی های شخصی و فردی نسازند که به زیان همه می باشد و در پاسخ به کسانی که می گویند از وزیر زن استفاده نشده است این رویکرد کمال احترام به حقوق زنان است و کاملا آگاهانه و منطبق با حق جامعه بانوان انجام شده بار سنگین وزارت را نباید بر دوش زنان گذاشت که ظریفترین مسئولیت ها را در ارتباط با تربیت نسل و مدیریت های مربوطه بر عهده دارند گذاشت در گذشته چنین اشتباهاتی شده که در دولت سیزدهم تکرار نشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
فرهاد رهبر، معاون اقتصادی وزارت اطلاعات بوده است و احتمالا بین پست جدید او و این سابقه، رابطه ای باید موجود باشد.
به نظر نمی رسد که دستیار رئیس جمهور، سازمانی در زیر مجموعه خود داشته باشد اما ممکن است او بتواند برای طرح ها و پروژه های اقتصادی دولت، پیوست امنیتی ارائه کند که توسط بخشهای مرتبط در دولت و احتمالا دستگاه قضا، پیگیری شود تا احتمال فساد و نفوذ در پروژه های اقتصادی دولت را کاهش دهند.
کارویژه ی دیگری برای ایشان در این پست خاص، به نظر من نمی رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
آقای رییسی آمد که تغییرات ایجاد کند.خب دارد ایجاد می کند دیگه.!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سینجر
۱۲:۳۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
شما را به خدا هر موقع خواستین صادرات بکنید یخچال فریزر سینجر به من فروختن ده سال عذابم میدهد هر که به کارخانه ام اطلاع دادم هیچ اعتنایی نشده است تو را به خدا این را هم صادره بکنید به خدا تا عمر دارم براتون دعا می کنم اگر مشهد رفته ام برای همه تان زیارت می کنم فقط من از دست این یخچال سینجر نجات بدهبد والا بچه ها بی پدر می ماند خیلی آزارم میده خدا خیرتان بدهد انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بله بنجل های بی کیفیت که بسم تولید ملی یخچال غریز سونیا گرفتم که همان روز اول خراب بود و چندین بار نمایندگی را آوردم و نتوست درستش کنه و خودم مجبورگ هفته ای دوبار با سشوار برفک گیریش کنم
مثلا فریزر بدون برفک گرفته ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
وقتی مشکلات حل نشوند چه فایده داره اینهمه افراد رو آوردند؟
گرانی همچنان هست
افزایش قیمت ها همچنان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
چشم حسودات کوربشه ایشالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
چشم متملقات و کور و زبانشان لال بشه جناب حجت الاسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
هرچه تقسیم کار بشه دزدی کمتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
فقط سهم هر دزد کمتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
دزدی حاصل عدم شفافیت و دولت بزرگ است
دولت باید بسیار کوچک، کاملا شفاف و الکترونیک شود و از باج دهی بپرهیزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بنظرم اینطوری دولت قوی تر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
خوبه سه هفته شده آمدید.
دلار 24 تومن رو کردید 27
سکه 10200 رو الان 12200
خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بنده خدا رضائی از بس کادید شد و رای نیاورد تا معاون اقتصادی رئیسی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بله هزار تومانی می گرفت دستش و فکر می کرد همه نا دونند و فقط اون می تونه ارزش پول ملی را بر گردون اون از رئیسی بیسواد تر رئیسی از او بیسواد تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
اوردن رضایی اشتباه بود جالبه در تشخیص مصلحت باشی و کاری برای گرانی نکنی خوب اون مشکلات راندارد شیر شده ده تومن براش مهم نیست انقدر داره که پسرش این کشور و اونکشور میگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
انتصاب‌هایی انجام شده که به نظر اغلب فعالان اقتصادی نوعی مسندتراشی محسوب می‌شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این فعالان اقتصادی قبلاً کجا بودند که حالا پس از سالها اظهار نظر می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بخاطر همين دلار داره ميره بالا عجب تيمي هيچ تاثيري نداره تحريم فقط من شرمنده ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
يه ليست 100 نفره هستن كه از اول انقلاب بايد حتما يجا سرشون تو آخور باشي و اين كاري به رييسي و روحاني و احمدي نژادم نداره . تا كشور از يوغ اين پدر خوانده ها رها نشه اوضا همينه . بعد 4 سال خواهيد فهميد . لابي گري و باج خواهي داره بيداد ميكنه مخصوصا تو وزارت نفت . 4 تا جغله بيسواد كه بجز استفاده از بسيج و ولايت هيچ سواد علمي و تجربه عملياتي ندارن دارن برا همه مجموعه تصميم ميگيرن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
عجله کن مملکت تعطیل شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
انتصابات خودش جمعه
نیاز به "های" نداره
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۱۰:۴۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
خرج كه از كيسه مهمان بود حاتم طائي شدن آسان بود.
متاسفانه سالياني است كه رويه اينطور شده شده كه براي ايجاد شغل براي بيكاران واقعي نه برادر و خواهر خدايي ناكرده!!! به اين صورت عمل ميشود كه در يك كارخانه با ظرفيت توليد خاص كه 9 نفر نيروي كار لازم دارد براي هر دونفر يك سركارگر ميگمارند تا ايجاد اشتغال كنند البته در سازمان ما كه براي يك فرد يك اداره با يك نفر نيرو خود رئيس است ايجاد كردند تا ايشان در اداره ايجاد شده شاغل و استراحت كند.
به آغايان بايد گفت : اليوم عمل و لا حساب و قدا حساب و لا عمل . فعلا بتازيد ما نظاره گريم و در آينده ما ميتازيم و شما بنگريد. اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد (ص) و ال محمد
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۱۰:۴۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
خرج كه از كيسه مهمان بود حاتم طائي شدن آسان بود.
متاسفانه سالياني است كه رويه اينطور شده شده كه براي ايجاد شغل براي بيكاران واقعي نه برادر و خواهر خدايي ناكرده!!! به اين صورت عمل ميشود كه در يك كارخانه با ظرفيت توليد خاص كه 9 نفر نيروي كار لازم دارد براي هر دونفر يك سركارگر ميگمارند تا ايجاد اشتغال كنند البته در سازمان ما كه براي يك فرد يك اداره با يك نفر نيرو خود رئيس است ايجاد كردند تا ايشان در اداره ايجاد شده شاغل و استراحت كند.
به آغايان بايد گفت : اليوم عمل و لا حساب و قدا حساب و لا عمل . فعلا بتازيد ما نظاره گريم و در آينده ما ميتازيم و شما بنگريد. اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد (ص) و ال محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
حال میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
مگه كارشناسي خبري تيتر مي زني و اعلام نظر مي كني؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بله ضرورت داشت
تا جون ادم هایی در آد که هنوز دولت شروع نشده دست به تخریب میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
شریعتی
۱۰:۳۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
ما به این دولت امیدواریم،انشاءالله که امیدمان ناامید نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
!
۱۰:۲۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
حالا با این همه وزیر و معاون و دستیار و مشاور ! کاری کنید که حداقل دلار بیاد بشه ۲۰ هزار تومان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
این اتصابات بچه بازی هست
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۲:۱۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
مهد کودک ،است،مگه،نفهمئدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
محاکمه نمکی
Romania
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
اقای رییس جمهور عزیز . ما از پرسنل نیروی انتظامی و جان برکفان رهبر هستیم . هیچ کس نیست که نداند چه رشادت هایی در این نیرو برای آب و خاک و ناموس این مردم نشده باشد . هیچ کس نیست که نداند فداییان رهبر در مرزها و در مقابله با سوداگران و قاچاق چیان روزانه شهید می شوند و مجروح . من از پزسنل ایست بازرسی شهید امامی استان اصفهان هستم . دیروز ما یک کامیون شرکت پست از مبدا استان فارس به تهران به رانندگی اقای حسن برزگر را که بطور ماهرانه ای از اجناس خارجی قاچاق پر شده بود را توقیف کردیم . اما اما اما امروز با لابی به دنبال ازاد سازی و لاپوشانی موضوع هستند . چرا قوه قضاییه پیگیر صاحبان این اجناس نیست . چرا هیچ کس دنبال مصببین دریافت و پخش این اجناس در کشور نیست . بالاخره یک جایی در استان فارس کارمندان پست این اجناس را تحویل گرفته اند . مدیران این شرکت را موظف به پاسخگویی به خانواده های شهدای نیروی انتظامی کنید. که اگر چنین نکنید به دوستان شهیدم قسم فردای قیامت پاسخگو خواهید بود.
Iran (Islamic Republic of)
یک آدمیزاد
۱۲:۴۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
خسته نباشی عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
آره وقتی دونفر دعواشون میشه نیروانتظامی انقد دیر میاد یا وقتی میاد فقط یه نفر میاد با موتور !! محاله تو یه درگیری تو اون لحظه دخالت کنه نیروانتظامی محاله
ازشون می پرسی تو که اینجایی بگیر طرف رو میگه به ما گفتن دخالت نکنید
اسم نیروانتظامی رو نیار که چند بار بهشون نیاز داشتم . خیلی دیر اومدن بعد هم منو مجبور کردن یه برگه سفید رو امضا کنم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
چرا حرف های این آلبانی نشین ها را قبول میکنید این متن در چند رسانه خبری دیگر دقیقا"به همین صورت تکرار شده و صحت ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
شاهنامه آخرش خوشه . 4 سال فرصت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
باید وزارت اقتصاد کلا عوض بشه از بالا تا پایینش
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۱۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
باید همه چیز عوض بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
احتمالا جناب رییس جمهور نخواستند در این شرایط بد اقتصادی باعث مهره سوزی بشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
به جای غر زدن کار و کمکی می توانید بکنید وگرنه غر نزنید... غر زدن آسون ترین کاره مالیات هم نمی دهند
Iran (Islamic Republic of)
-
۰۹:۰۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
....تو بمیر
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۸:۴۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
در وزارتخانه ها نباید فقط به تغییر وزیر بسنده شود تغییر افراد یک اصل مدیریتی دنیا است در تمام کشورها این امر بسیار معمول و افراد هم هیچ مقاومتی در مقابل آن انجام نمی دهند به هر حال عقیده و روش‌ها در مقابل حل مشکلات متفاوت هست و مردم پای صندوق رای آمدند که تغییر را با دست خود رقم بزنند به امید آنکه مشکلات جامعه حل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
حالا اگه گذاشته بودش وزیر اقتصاد همینا می اومدن میگفتن داره دوستاشو میکنه وزیر
کلا اقای رئیسی فقط خدا کمکت کنه چون همین داخلیا هم نمیخوان و نمیذارن تو کارت رو انجام بدی
هنوز یه ماه نشده کابینه تشکیل شده ولی تخریبا شروع شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
حالا که رای اعتماد آوردند بگذارید کارشان را انجام دهند. لطفا مزاحم نشوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
اون از مجلس انقلابی این از دولت انقلابی.
داریم حالا ...
Poland
محمد باقر
۰۸:۱۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
معاون اقتصادی بودن در استانه یعنی چه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
شما توجیه بفرمایید . با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
یعنی شمابهترازایشون میدونید .لطفا یکم مودب تر اسم ایشون روبیارید بچه که نیست ،آقای رئیسی بچه هاروهم باکلمه آقا وخانم خطاب میکنن .شماصبور باش مطمئن باش انتخاب اصلح مردم میدونه چیکار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
یعنی شمابهترازایشون میدونید .لطفا یکم مودب تر اسم ایشون روبیارید بچه که نیست ،آقای رئیسی بچه هاروهم باکلمه آقا وخانم خطاب میکنن .شماصبور باش مطمئن باش انتخاب اصلح مردم میدونه چیکار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
آفتابه لگن هفت دست ،شام و نهار هیچی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
گرونی هویج رو کجای دلم بزارم
آخرین اخبار