اعلام آمادگی وزیر دفاع سابق ژاپن برای نخست وزیری

وزیر دفاع سابق ژاپن اعلام کرد آماده است تا به عنوان نخست وزیر جدید این کشور آغاز به کار کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، وزیر دفاع سابق ژاپن اعلام کرد آماده است تا به عنوان نخست وزیر جدید ژاپن، جانشین یوشیهیده سوگا شود.

اشیگرو ایشیبا، وزیر دفاع سابق ژاپن و عضو حزب حاکم لیبرال دموکرات، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی نیپون گفت: آماده ام تا به عنوان نخست وزیر جدید جانشین سوگا شوم. ما وارد مرحله جدیدی شده ایم و من باید سخت فکر کنم که در آینده چه فعالیتی انجام دهم. 

یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن اعلام کرده است ماه جاری از مقام خود استعفا می‌کند، زیرا قصد حضور در رقابت‌های انتخاباتی حزب حاکم لیبرال دموکرات‌ها را ندارد.

پس از آنکه محبوبیت سوگا به دلیل عملکرد ضعیف در مقابله با ویروس کرونا کاهش یافت، او این تصمیم را گرفته است. سوگا در حالی استعفای خود را اعلام کرده است که تنها یک سال در سمت نخست وزیری ژاپن بوده است و باقی مانده دوره نخست وزیری شینزو آبه که در سال ۲۰۲۰ استعفا کرده بود را تکمیل کرد.

توشیهیرو نیکا، رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات در یک کنفرانس خبری امروز جمعه گفت که سوگا تصمیم خود را در جلسه حزب امروز اعلام کرد و حزب نیز بیانیه وی را پذیرفت.

نتایج تحقیقی که در ژاپن منتشر شد، نشان داد میزان حمایت از یوشیهیده سوگا برای نخستین بار از زمان در دست گرفتن دولت به زیر ۳۰ درصد سقوط کرده است. این نشان می‌دهد مسابقات المپیک توکیو نتوانسته میزان محبوبیت او را در میانه افزایش موارد ابتلا به کرونا تقویت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار