مدیر حوزه دارو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

کمبود دارو‌های پیریمیدین و توسیلیزومب، کشوری است

مدیر حوزه دارو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: کمبود دارو‌های پیریمیدین و توسیلیزومب، کشوری است.

فاطمه آقازاده در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: با توجه به گله مندی و شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کمبود داروی" پیریمیدین" که در بیماری صرع مورد استفاده قرار میگیرد اعلام کرد: این دارو با کمبود کشوری مواجه بوده و آخرین سهمیه دریافتی این استان در تیر ماه سال جاری بوده است.

وی ادامه داد:  معاونت غذا و دارو پیگیری‌های لازم جهت تامین و توزیع داروی مذکور را کرده و به محض دریافت دارو در صورت بالا بودن سهمیه استانی در تمامی داروخانه‌ها و در صورت محدود بودن سهمیه فقط در داروخانه‌های معین (داروخانه‌های تدبیر، امام خمینی، طالقانی و هلال احمر) بسته به سهمیه اختصاصی توزیع خواهد شد.

دکتر آقازاده در ادامه افزود: از بین دارو‌های اصلی مورد استفاده در بیماری کرونا در حال حاضر فقط داروی "توسیلیزومب" با برند تمزیوا  دچار کمبود کشوری است که دلیل این موضوع ناکافی بودن میزان تولید و افزایش مصرف به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر این دارو  به صورت سهمیه محدود در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و این معاونت پیگیر دریافت تعداد سهمیه بیشتری از سازمان می‌باشد لازم به ذکر است که این دارو فقط در داروخانه‌های بستری موجود است.  

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.