توزیع ۶۰۰ هزار عدد ماسک استاندارد در داروخانه‌های آذربایجان‌غربی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی از توزیع ۶۰۰ هزار عدد ماسک استاندارد در داروخانه‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،جلال غفارزاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به توزیع ۶۰۰ هزار عدد ماسک استاندارد گفت: این اقلام از طریق داروخانه‌ها در اختیار شهروندان متقاضی قرار می‌گیرد تا بخشی از نیاز ماسک مردم برطرف شود.

او اضافه کرد: تلاش بر جذب سهمیه بیشتر از واحد‌های صنعتی در سایر استان‌ها به منظور توزیع در بین آحاد مردم از جمله اقدامات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی بوده که تاکنون این میزان ماسک تهیه شده تا مورد مصرف عمومی قرار گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیان کرد: همچنین تاکنون حدود ۲۷۰ هزار ماسک در کارگاه‌های دارای مجوز آذربایجان‌غربی تولید و در اتاق گرم معاونت غذا و دارو استریل شده است.

او ادامه داد: با مدیریت این ماسک‌ها، تاکنون ۱۶۰ هزار عدد توسط شرکت‌های پخش مجاز بین ارگان‌های متقاضی از جمله نانوایان، شرکت‌های تولید مواد غذایی، بانک‌ها، کشتارگاه صنعتی ارومیه، شهرداری، بهزیستی و زندان مرکزی ارومیه با قیمت مصوب توزیع شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به راه‌اندازی اتاق گرم به منظور بی‌خطرسازی ماسک‌های تولید شده کارگاهی توسط معاونت غذا و دارو و در مرکز استان اظهار کرد: تاکنون ۱۹ کارگاه در استان وارد مدار تولید ماسک شده که ماسک‌های تحویلی از آنان در اتاق گرم استریل می‌شود تا بدون مشکل در دسترس شهروندان قرار گیرد.

غفارزاده تاکید کرد: ماسک‌های تولیدی در استان بدون طی مراحل استریلیزاسیون اجازه توزیع ندارند و فروش هرگونه ماسک بدون مجوز و شناسنامه در داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

او گفت: همچنین با کارگاه‌های زیر پله‌ای بدون مجوز تولید ماسک در استان با جدیت برخورد می‌شود ضمن آنکه مکان مجاز عرضه و فروش ماسک، تنها داروخانه است.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.