رعایت تنها ۴۵ درصد از شیوه نامه‌های بهداشتی در نانوایی‌های استان همدان

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان از کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بین مردم به خصوص در نانوایی ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، لیدا رفعتی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان از روند کاهشی میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی و شیوه نامه‌ای بهداشتی در استان خبر داد و گفت: کمترین میزان رعایت فاصله گذاری در اصناف مربوط به نانوایی ها با ۴۵ درصد است.

رفعتی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته از اماکن عمومی در یک هفته گذشته، درصد رعایت این مولفه به ۶۷ درصد کاهش یافته است.

او بیان کرد: بعد از  رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۴۵ درصدی نانوایی‌ها، پایانه‌های مسافربری برون شهری با ۵۰ درصد، داروخانه با ۵۲ درصد، مطب‌ها  با ۵۸ درصد و آرامستان با ۵۹ درصد کمترین رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی درانها صورت می گیرد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی تصریح کرد: بر اساس بازرسی‌های صورت گرفته ۶۹ درصد متصدیان و مراجعان به مراکز خدماتی و اماکن عمومی از ماسک استفاده کردند که کمترین میزان آن مربوط به نانوایی‌ها با ۴۱ درصد، پایانه‌های مسافربری برون شهری و مراکز ورزشی با ۵۰ درصد و کارگاه‌ها و صنایع با ۵۷ درصد است.

رفعتی افزود: میانگین رعایت بهداشت فردی ۷۶ درصد بوده که کمترین توجه به این مولفه مربوط به نانوایی‌ها با ۴۹ درصد، مراکز ورزشی ۶۷ و کارگاه‌ها و صنایع کوچک با ۷۳ درصد است.

او با بیان اینکه ۷۴ درصد اماکن عمومی و خدماتی دارای تهویه مناسب بودند گفت: در یک هفته گذشته پنج هزار و ۳۹۲ مورد بازرسی از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب این استان انجام شد که ۶۲۶ واحد به مرجع قضایی معرفی و ۳۰ واحد نیز پلمب شدند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.