تمدید قرنطینه سراسری نیوزیلند در پی شیوع کرونای دلتا

نیوزیلند در پی شیوع گونه دلتای کرونا، قرنطینه سراسری در این کشور را تمدید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، نیوزیلند امروز (دوشنبه) از تمدید قرنطینه‌ای که به دلیل مقابله با انتشار کرونا اعمال شده بود، خبر داد.

بر پایه این گزارش، به دنبال ادامه شیوع گونه جدید کرونا، نیوزیلند تا آخر هفته جاری در قرنطینه خواهد ماند. در همین ارتباط، جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرد شیوع گونه دلتای کرونا هنوز به پیک خود نرسیده است.

آردرن گفت: شیوع سریع این گونه بدین معناست که هنوز زود است که محدودیت‌هایی که از هفته گذشته وضع شده اند، برداشته شوند.

او در ادامه گفت: جهش دلتا از ما جلوتر بود و ما نیازمند آن بودیم تا در سریعترین زمان ممکن آن را کنترل می‌کردیم. ما فکر نمی‌کنیم در حال حاضر به پیک آن رسیده باشیم.

طبق این گزارش، قرار بود تا قرنطینه نیوزیلند سه شنبه شب به پایان برسد؛ اما نخست وزیر این کشور مقرر کرد این قرنطینه تا جمعه در تمامی کشور به طول بیانجامد و تا ۳۱ اوت نیز در آوکلند ادامه پیدا کند.

جاسیندا آردرن افزود: گزینه ایمن‌تر در زمان کنونی، ادامه تدابیر قرنطینه برای مدتی طولانی‌تر است.

گفتنی است هفته گذشته به دنبال اعلام ابتلای یک نفر به ویروس کووید-۱۹ در نیوزیلند، «جاسیندا آردرن» نخست وزیر این کشور، دستور قرنطینه سراسری در این کشور را صادر کرد.

طبق اعلام پایگاه سی ان بی سی، فرد مبتلا در شهر «آوکلند» نیوزیلند، شناسایی شده بود و اولین مورد ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در ۶ ماه گذشته به شمار می‌رفت. جاسیندا آردرن در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود: «بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم آن است که در سریعترین زمان ممکن سختگیرانه‌ترین اقدامات را اتخاذ کنیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار