وجود ۱۲۶ آزاده سرافراز در شهرستان زرند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند گفت: شهرستان ولایتمدار و شهید پرور زرند در دوران دفاع مقدس، ۱۲۶ آزاده سرافراز تقدیم انقلاب کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همزمان با ۲۶ مرداد، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی جمعی از آزادگان شهرستان زرند با حضور در گلزار شهدا، ضمن نثار شاخه گل و قرائت فاتحه بار دیگر با آرمان‌های والای امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و همرزمان شهیدشان تجدید پیمان کردند.

این آزادگان سرافراز در ادامه در بیمارستان‌های سینا و تامین اجتماعی حضور یافتند و از زحمات طاقت فرسای کادر درمان در بخش ویژه کرونای این بیمارستان‌ها قدردانی کردند.

آن ها با اهدای شاخه گل به پرستاران و پزشکان بخش کرونا از مدافعان جبهه سلامت در مقابله با ویروس منحوس کرونا تشکر کردند.

حسن عرب رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان زرند که آزادگان را همراهی می‌کرد، در حاشیه این آیین گفت: شهرستان ولایتمدار و شهید پرور زرند در دوران دفاع مقدس ۱۲۶ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که این آزادگان در زندان ها‌ی رژیم بعث عراق تحت شدید‌ترین شکنجه‌ها قرار داشتند.

حاج حبیب الله خنجری مشاور استاندار در امور ایثارگران و از آزادگان دوران دفاع مقدس نیز گفت: در طول مدت ۸۹ ماه اسارتم موفق به حفظ کل قرآن مجید شدم.

او افزود: آزادگان ما در حقیقت سند محکم ایستادگی و شجاعت این مرز و بوم هستند که در دوران سخت اسارت بدون اینکه در برابر خواسته‌های دشمن تسلیم شوند از حریم این ملت و انقلاب اسلامی جانانه دفاع کردند.

خنجری، اشتعال فرزندان ایثارگران را از مهمترین دغدغه‌های فرزندان آزادگان دانست و بر لزوم توجه بیش از پیش به اشتغال این قشر فداکار تاکید کرد.

این مراسم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد و آزادگان با حضور در بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند به بیان خاطرات دوران اسارت خود پرداختند.

ورود نخستین گروه اسرای ایرانی از زندا‌ن های رژیم بعث عراق به میهن اسلامیمان در ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۷ رقم خورد و از آن پس این تاریخ در تقویم رویدادهای مهم تاریخی این مرزو بوم ثبت شد.

انتهای پیام/ب

رسول سیف الدینی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.