پیام معاون دادگستری کرمان به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان

قویدل در پیامی سالروز بازگشت اسرای افتخارآفرین که همواره به اسیر کربلا، حضرت امام سجاد (ع) اقتدا کردند را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، به مناسبت ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، پیامی صادر کرد.

متن پیام عبارت است از:

بسم الله الرحمن الرحیم

دفاع مقدس در سرزمین ما سرشار از نکته‌های شگفت انگیز، روایت‌های شنیدنی، معجزات الهی و هزاران رویداد است که همچنان قابل توجه و الگو می‌باشند.

اگر دفاع جانانه جوانان، شیرزنان و رادمردان سرزمینمان از میهنمان نبود اکنون نیز خبری از عزت، استقلال، امنیت و غرور ملی نبود.

ایستادگی و جانفشانی مثال زنی مدافعین کشور عزیزمان، واژه‌های ماندگار شهید، ایثارگر، جانباز و آزاده را برای همیشه در فرهنگ کهن ایران حک و در دل و یاد فرزندان این مرز و بوم ابدی و ماندگار کرده است.

۲۶ مردادماه سالروز بازگشت سرافرازانه اسراء به وطن است. استقامت و پایداری ایشان در اردوگاه‌های مخوف عراق، سند افتخار آن‌ها در پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر همه فشار‌های جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند. ایشان گنجینه ‏هاى ارزشمندى هستند که در درون آنها، فرهنگ انسان‏ ساز دوران اسارت نهفته است و ثبت وقایع اسارت، پلى است براى انتقال فرهنگ اسارت از درون اردوگاه‏‌ها به شهرهاى میهن اسلامى ‏

بسی ضروری است در زمینه بیان این فرهنگ، از سه ابزار خط، تصویر و انتقال به‏ صورت سینه به سینه بهره گرفت، امّا مهم این است که بیان فرهنگ اسارت، امرى حیاتى و کارى بس سترگ براى جامعه جوان ماست.

بازگشت آزادگان آغاز گفتن از رشادت‌های بی شماری ست که پرده از اسرار زیادی برمی داشت و باید می‌آمدند تا ما و فرزندان ما بشنوند، بنویسند، بدانند و لمس کنند معنی حقیقی گل واژه‌های دفاع، میهن پرستی، غیرت، شجاعت، رشادت، اسارت و عزتمندی را.

در این برهه نیز وقایع کشور‌های همسایه نشان می‌دهد برای پیشگیری از وقوع جنگ، اشغال سرزمین‌ها و آواره شدن هزاران زن بی پناه، کودک بی گناه و مردان بی صدا و همچنین جهت جلوگیری از پیامد‌های شوم این حوادث و آسیب‌های جبران ناپذیر باید فرهنگ والای دفاع و ایستادگی و از خودگذشتگی در راه وطن همچنان مانند لالایی در گوش فرزندان مان تکرار و زمزمه شود.

سالروز بازگشت اسرای عزیز که همواره به اسیر کربلا، حضرت امام سجاد (ع) اقتدا کردند را به وطن شریف مان گرامی داشته و از صمیم قلب دست‌های این عزیزان، ایثارگران و جانبازان را به گرمی می‌فشارم و امیدوارم یکایک ما قدردان جایگاه و نعمت وجود این عزیزان بوده و با پا جای پای ایشان گذاشتن در عرصه‌های مختلف بتوانیم مانند سردار دل ها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نام و مام وطن را یدک کشیده و با مسئول سازی اجتماعی و وجدان بیدار همواره موجب سرافرازی خود و کشورمان باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار