میان آبادی:

طراحی مکانیزم‌های شفافیت، راه حل مشکلات حوزه آب است

پژوهشگر حوزه آب گفت: راه حل مشکلات حوزه آب این است که وزیر نیرو، وزیر صمت و شورای عالی آب مکانیزم‌های شفافیت را طراحی کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت میان آبادی پژوهشگر حوزه آب درباره مسئله تعارض منافع در حوزه آب اظهار کرد: بحث تعارض منافع در حوزه آب به دو دسته تقسیم می‌شود؛ تعارض منافع سیاسی و اقتصادی، تعارض منافع سیاسی ممکن است ناشی از لابی سیاسی دولت یا قوه مقننه در تعریف پروژه‌های آبی باشد. متاسفانه بعد از دوره جنگ تقریبا تمام روسای جمهور کشور فشار سیاسی داشتند برای اینکه مقصد طرح‌های انتقال آب به زادگاه خودشان باشد.

او در ادامه بیان کرد: نوع دوم تعارض منافع، تعارض منافع مسائل اقتصادی پروژه‌های آبی است. بنابراین یک مسئله مغفول مانده در این سال ها، اقتصاد سیاسی حوزه آب است.  

این پژوهشگر حوزه آب ادامه داد: هزینه یک پروژه انتقال آب بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است. اما ما ساز و کاری برای مدیریت آن نداریم؛ بنابراین عمدتا این تعارض منافع است که سیاستگذاری می‌کند.

میان آبادی در پاسخ به راه حل‌های بهبود و اصلاح این مشکلات، تصریح کرد: راهکار حل این مشکل این است که وزیر نیرو، وزیر صمت و شورای عالی آب مکانیزم‌های شفافیت را طراحی کنند. متاسفانه ما شفافیت را فقط به انتشار داده‌های بارندگی محدود کرده ایم.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: تعارض منافع ، حوزه آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار