عمران خان: آمریکا برای پاکسازی اشتباهات خود به دنبال ارتباط با پاکستان است

نخست وزیر پاکستان گفت نگاه آمریکا به کشورش صرفا برای پاکسازی اشتباهات پیشین است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری «داون نیوز»، نخست وزیر پاکستان در سخنانی گفت آمریکا صرفا برای پاکسازی گندکاری خود در افغانستان که حاصل ۲۰ سال اشتباهات پی در پی است، به روابط با پاکستان فکر می‌کند.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان در گفتگو با خبرنگاران خارجی در اسلام آباد از رویکرد آمریکا مبنی بر نگاه به روابط با پاکستان از دریچه افغانستان به شدت انتقاد کرد.

او گفت: راهکار نظامی برای بحران افغانستان از ابتدا محکوم به شکست بود؛ اما آمریکا با هدف مبارزه با طالبان بیست سال مداخله نظامی را ادامه داد، اما حالا که طالبان مناطق زیادی از افغانستان را تحت کنترل گرفته، واشنگتن می‌خواهد از پاکستان برای از بین بردن آشفتگی‌های به جا مانده در این کشور استفاده کند.

عمران خان با اشاره به اتهام وارده به پاکستان درمورد حمایت این کشور از طالبان گفت: اسلام آباد هیچ گروه یا طرف افغانی را حمایت نمی‌کند و تنها به پیشبرد صلح و ثبات دائمی در منطقه فکر می‌کند.

نخست وزیر پاکستان افزود: من فکر می‌کنم آمریکایی‌ها تصمیم گرفته اند که هند شریک استراتژیک آن‌ها باشد؛ از این رو رفتار و سیاست‌های آن‌ها در قبال پاکستان تغییر کرده است.

گفتنی است نخست وزیر پاکستان پیشتر نیز با دادن پایگاه‌های نظامی به آمریکا برای کنترل عملیات‌های نظامی در افغانستان مخالفت و اعلام کرده بود، اسلام آباد در هیچ جنگ یا همکاری نظامی با آمریکا همراه نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار