عربستان نماینده سابق حماس را به ۱۵ سال زندان محکوم کرد/ حکم ۳ تا ۲۲ سال زندان برای حامیان مقاومت

محمد الخضری، نماینده سابق حماس در عربستان به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری قدس به نقل از منابع رسانه‌ای نوشت: مقامات قضائی عربستان، محمد الخضری نماینده سابق حماس در عربستان را به ۱۵ سال زندان محکوم کردند. نیمی از حبس وی تعلیقی خواهد بود.

خبرگزاری یونیوز نیز گزارش داد: مقامات قضائی سعودی زندانیان فلسطینی و اردنی را به اتهام حمایت از مقاومت به ۳ تا ۲۲ سال زندان محکوم کرده‌اند. این حکم ها بعد از ۴۰ روز قابل اعتراض است.

پیش از این منابع حقوقی و خانواده‌های زندانیان تایید کرده بودند که پس از تصمیم مقامات سعودی برای محاکمه جمعی زندانیان فلسطینی و اردنی در این کشور از روز یکشنبه تا پنجشنبه، محاکمه این افراد از امروز آغاز می‌شود.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز چهارشنبه گذشته در مصاحبه مطبوعاتی و در واکنش به انتشار برخی خبر‌ها درباره اینکه احکام زندانیان فلسطینی و اردنی در عربستان طی این هفته صادر خواهد شد، ابراز امیدواری کرده بود که تصمیم دستگاه قضایی و اراده نظام پادشاهی سعودی در نهایت به بسته شدن پرونده زندانیان فلسطینی در این کشور و آزادی آنان منجر شود.

بیش از ۶۰ فلسطینی و اردنی مقیم عربستان از جمله محمد الخضری، نماینده سابق جنبش حماس در این کشور در فوریه ۲۰۱۹ به اتهام حمایت مالی از مقاومت فلسطین بازداشت و زندانی شدند.

در پی صدور این احکام، محمود الزهار از سران جنبش حماس در گفتگو با شبکه خبری المیادین اعلام کرد احکامی را که عربستان در حق بازداشت شدگان فلسطینی صادر کرده به هیچ وجه مورد انتظار نبوده است.

او در ادامه مصاحبه خود گفت: محاکمه این بازداشتی‌ها غیرقانونی بوده و جنایتی است که عربستان آن را مرتکب شده است.


بیشتر بخوانید:

محمود الزهار: احکام صادر شده از سوی عربستان به هیچ وجه مورد انتظار نبود


جنبش جهاد اسلامی نیز احکام ظالمانه صادر شده برای فلسطینی های مقیم عربستان را به اتهام حمایت از پایداری ملت فلسطین محکوم کرد.

جهاد اسلامی افزود: این احکام قضایی هیچ توجیهی ندارد و برخلاف شریعت اسلامی و ارزش های عربی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
حقیقت قضاوت همیشه مظلوم کشی بوده حالا شاید موارد ی نادر و استثنا ؟ قضاوت فقط از آن خداوند متعال است که مثقال ذره هم محاسبه می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
لعنت خدا بر آل سقوط که تیشه به ریشه ملت مظلوم فلسطین میزنه
آخرین اخبار