اتهام زنی جوزپ بورل علیه ایران

مسئول سیاست خارجی در سخنانی ایران را حمله به کشتی صهیونیستی مرسر استریت متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: جوزپ بورل، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: همه شواهد به وضوح حاکی از دست داشتن ایران در حمله به کشتی مرسر استریت است. این اقدامات یکجانبه نقض قوانین بین المللی و تهدید صلح است و باید متوقف شود.

او افزود: باید از دریانوردی بر اساس قوانین بین المللی حفاظت کرد و از همه دعوت می‌کنیم نقش سازنده‌ای برای حفظ ثبات منطقه‌ای ایفا کنند.

جمعه گذشته نفتکش رژیم صهیونیستی با نام «مرسر استریت» در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت. پس از آن اتهامات بی‌اساسی بدون ارائه شواهد درباره کشورمان مطرح شد.

در پی حمله به این نفتکش یک کاپیتان رومانیایی و خدمه انگلیسی آن کشته شدند. ساعاتی پس از این حادثه ، نفتالی بنت ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران در پشت صحنه این حمله حضور داشته است.

پیش از این «دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در گفتگو با خبرنگاران و در واکنش به حادثه اخیر برای کشتی «مرسر استریت» در دریای عمان اطلاعات مطرح شده درباره آن را موثق ندانسته و گفته بود تمام آن‌ها برپایه حدس و گمان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
از این اتهامات تو خالی و تهدید ها جا نزنید
حتی احساس قوی بودن کنید. هیچ کس این اقا را در اروپا قبول ندارد
اینها فقط دیکته ها را بیان می کند.
خودشان هم می داند که دیکته ها دروغ است ولی در اروکز سیاسی بایستی همنوازی کنند
بالاخره با یکدیگر پیمان های سیاسی و امنیتی و....همکاری در همه حوزه ها دارند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۵۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
فَکَأَیِّنْ مِنْ قَرْیَةٍ أَهْلَکْنَاهَا وَهِیَ ظَالِمَةٌ فَهِیَ خَاوِیَةٌ عَلَىٰ عُرُوشِهَا وَبِئْرٍ مُعَطَّلَةٍ وَقَصْرٍ مَشِیدٍ
پس چه بسیار شهر و دیاری که ما اهلش را در آن حال که به ظلم و ستم مشغول بودند به خاک هلاک نشاندیم و اینک آن شهر‌ها از بنیاد ویران است و چه چاه و قنات‌های آب که معطل بماند و چه قصر‌های عالی بی‌صاحب گشت . راست گفت خداوند یگانه بلند مرتبه و عظیم جل جلاله . گیرم که خلق را به فریبی فریفتید با دست انتقام طبیعت خداوند جل جلاله چه می کنید که پی در پی گرفتارش شده اید ای ملعونین شیطان صفتان خبیث صهیونیستی و آمریکایی تروریست جنایتکاران و همپیمانان ملعونتر از خودتان . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۱۸:۴۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
باز هم اتهامات نخ نمای اروپاییها علیه ایران شروع شد با این کار میخواهند رییس جمهور جدید را منفعل کنند و نباید به این اتهامات توجه کرد .
آخرین اخبار