انگلیس در فکر پناه دادن به روزنامه‌نگاران افغان

وزیرخارجه انگلیس از تصمیم احتمالی کشورش برای پناه دادن به روزنامه‌نگارانی از افغانستان خبر داد که برای انگلیس کار می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دومینیک راب» وزیرخارجه انگلیس، اعلام کرد که کشورش در نظر دارد تا به روزنامه‌نگاران افغان که برای رسانه‌های انگلیسی کار می‌کند، پناهندگی دهد.

بنابراعلام خبرگزاری اسپوتنیک این مقام ارشد وزارت خارجه انگلیس، دلیل این تصمیم را افزایش خشونت طالبان در افغانستان دانست.

پیش از این روز چهارشنبه ۲۳ رسانه انگلیسی در نامه‌ای به دومینیک راب و «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، خواستار حمایت از شخصیت‌های رسانه‌ای افغان شدند.

اکنون دومینیک راب در این باره اعلام کرد: «تحت شرایطی خاص می‌توانیم جا به جایی برخی از افراد را بپذیریم و این در صورتیکه ممکن است که ارتباطی خاص با انگلیس داشته باشند.»

او همچنین رسانه‌های افغان را پویا دانست، از دستاورد‌های آنان در ۲۰ سال گذشته تقدیر کرد و گفت: «رسانه‌های افغان باید حمایت شوند، روزنامه‌نگاران و افرادی که آنان را حمایت می‌کنند می‌توانند مورد پشتیبانی ما قرار گیرند و این بسته به شرایط آنان امکان‌پذیر خواهد بود.»

در حالیکه اکنون آمریکا پس از ۲۰ سال نیرو‌های خود را از افغانستان خارج می‌کند، نیرو‌های طالبان خشونت خود را در این کشور بیش از پیش افزایش دادند.

هفته گذشته «آنتونی بلینکن» وزیرامورخارجه آمریکا، در جریان سفر خود به هند از کشته شدن شهروندان افغان همزمان با خروج نیرو‌های واشنگتن از کابل ابراز نگرانی کرد و گفت: «تن‌ها راه صلح در افغانستان مذاکره بود که همه طرفین باید آن را جدی بگیرند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار