سفیر روسیه: شرایط دیپلمات‌های روس در آمریکا رو به وخامت است

سفیر روسیه در واشنگتن می‌گوید شرایط واقعی دیپلمات‌های روس در آمریکا خلاف چیزیست که مقامات این کشور آن را جلوه می‌دهند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفیر روسیه در واشنگتن شرایط دیپلمات‌های روس در آمریکا را رو به وخامت توصیف کرد.

آناتولی آنتونوف روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روزنامه نگاران را درباره وضع واقعی دیپلمات‌های روسی گمراه کرده است.

آنتونوف پیشتر اعلام کرد: مسکو بار‌ها به واشنگتن پیشنهاد کرده تا با تمدید روادید دو ساله برای دیپلمات‌های روس موافقت کند، اما آمریکایی‌ها از این موضوع طفره می‌روند.

سفیر روسیه در واشنگتن روز گذشته اعلام کرد: مقامات کاخ سفید با ارسال لیستی به او اعلام کردند ۲۴ تن از دیپلمات‌های روس که نامشان در این لیست است، باید حداکثر تا ۳ سپتامبر آینده، خاک آمریکا را ترک کنند. اکثر این دیپلمات‌ها بدون هیچ جایگزینی باید آمریکا را ترک کنند؛ چرا که واشنگتن به طور ناگهانی روش صدور ویزا را سخت کرده است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرد دولت واشنگتن از دیپلمات‌های روسی که روادید آن‌ها به پایان رسیده، انتظار دارد که کشور را ترک و درخواست تمدید کنند. این در حالی است که به گفته سفیر روسیه، مسکو ۲۲ روادید برای کارکنان سفارت آمریکا صادر کرده است. اما آمریکا در پاسخ تنها روادید دیپلمات‌های روس را تمدید کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار