آمریکا: به دنبال تنش دیپلماتیک با روسیه نیستیم

در پی اخراج ۲۴ دیپلمات روسیه از آمریکا، وزارت امور خارجه این کشور مدعی شد به هیچ وجه به دنبال تنش در زمینه دیپلماتیک با مسکو نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست مطبوعاتی روزانه گفت: ایجاد محدودیت در سفر‌های دیپلماتیک به آمریکا به منظور ایجاد تعادل در ماموریت افراد مشخص شده است.

ند پرایس تاکید کرد: محدودیت ویزا برای دیپلمات‌های روس موضوع جدیدی نیست. روسیه باید بعد از اتمام دوره ماموریت دیپلمات‌های خود برای تمدید دوران اقامت آن‌ها در آمریکا اقدام کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به برخی تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو اظهار کرد: تحریم‌هایی که تا به حال علیه روسیه اعمال شده در جهت دفاع از منافع و مقابله علیه تهدید‌های روز افزون مسکو بوده است. این تحریم‌ها عملاً پاسخی به اقدامات پرخطر روسیه علیه مردم آمریکاست.

وی ادامه داد: در مقابل معتقدیم برای تعامل با روسیه از طریق دیپلماتیک به کانال‌های ارتباطی مانند سفارتخانه هایمان احتیاج داریم و نباید راه‌های دیپلماتیک بین دو کشور را مسدود کنیم. ایجاد محدودیت در مدت زمان ماموریت دیپلمات‌ها در آمریکا به ما کمک می‌کند که ماموریت افراد را در کشور به تعادل برسانیم.

ند پرایس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برای دیپلمات‌های روسیه محدودیت ویزای سه ساله وجود دارد گفت: من نمی‌توانم در مورد اینکه این محدودیت سه ساله منحصراً برای دیپلمات‌های روس است یا نه اظهارنظر کنم.

روز گذشته وزارت خارجه آمریکا ۲۴ دیپلمات روس را از این کشور اخراج کرد. این در حالی است که واشنگتن مدعی است این افراد دوره ماموریت سه سالشان در این کشور به پایان رسیده و باید تا تمدید این دوره و یا جایگزینی دیپلمات‌های دیگر آمریکا را ترک کنند.

با این وجود، مقامات روسیه در واکنش به این اقدام آمریکا گفتند واشنگتن در ماه‌های اخیر به صورت یک جانبه و بدون اطلاع قبلی محدودیت سه ساله ویزا برای دیپلمات‌های روس ایجاد کرده که دور از انتظار بوده؛ مسکو می‌گوید این اقدام آمریکا بی سابقه است و برای هیچ کشوری چنین محدودیتی وجود ندارد. مسکو اعلام کرده است در صورت تداوم این سیاست، آمریکا باید منتظر اقدام تلافی جویانه روسیه در زمینه دیپلماتیک باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار