انگلیس ایران را به حمله علیه کشتی صهیونیستی متهم کرد

وزیر امور خارجه انگلیس مدعی است ایران کشتی صهیونیستی را در سواحل عمان هدف قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دومنیک راب» وزیرخارجه انگلیس، در ادعاهایی بی‌اساس مدعی شد ایران هفته گذشته کشتی صهیونیستی را در آب‌های عمان هدف قرار داده است.

او در بخشی از سخنان خود مدعی شد: «ما معتقدیم هدف قرار گرفته شدن کشتی ازسوی ایران در سواحل عمان، عمدی، با نقشه قبلی و نقض قوانین بین‌المللی بوده است.»

راب همچنین مدعی شد در این حمله ازسوی ایران یک یا ۲ پهپاد استفاده شده است.

راب همچنین مدعی شد که انگلیس در حال رایزنی با متحدان خود برای پاسخ به این حمله است و ادعا کرد: «چنین حملاتی باید ازسوی ایران خاتمه یابند و براساس قوانین بین‌المللی دریانوردی آزاده انجام شود.»  

این اظهارات او در حالی مطرح می‌شود که صبح امروز «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مدعی شد اطلاعات امنیتی در اختیار دارد که حاکی از دست داشتن ایران در حمله به کشتی این رژیم در دریای عمان است.

نفتالی بنت، همسو با دیگر مقامات رژیم صهیونیستی و بدون ارائه هیچ‌گونه ادله‌ای در اثبات ادعای خود، مدعی شد: «اطلاعات امنیتی که در دست داریم نشان می‌دهد ایران به کشتی اسرائیلی حمله کرده است. ما به شیوه خود پیاممان را به ایران منتقل خواهیم کرد.»

پیش‌تر نیز کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی ادعا کرد که مقامات صهیونیستی طرحی را تدوین کرده‌اند و مدعی شدند این طرح واکنش به هدف قرار دادن کشتی صهیونیستی «ام تی مرسر استریت» است که در دریای عمان هدف قرار گرفت.

نفتکش «ام تی مرسر استریت» روز پنجشنبه در شمال اقیانوس هند هدف حمله هوایی قرار گرفت و دو خدمه آن کشته شدند. در حالی که هنوز هیچ گروه یا کشوری مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است. گفته می‌شود طی این حمله، یک شهروند رومانیایی و یک شهروند انگلیسی کشته شده‌اند.

این حادثه اواخر شامگاه پنجشنبه و در شمال شرقی جزیره «مصیره» عمان اتفاق افتاد. این جزیره در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مسقط، پایتخت عمان قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۱۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
اولا آرامش و امنیت و ایمنی و آسایش را شما صهیونیستها و آمریکایها و انگلیسیها و همپیمانانتون در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان برهم زده اید و می زنید و خواهید زد چرا که چش دیدن ایران اسلامی مقتدر و قدرتمند مستقل و آزاد باشکوه و با عظمت ایران کهن متمدنین تمدن سازان را ندارید که ببینید از بخل و حسادت و خباثتتان و برهمه خردمندان آزاده اندیشان عالم هستی آشکار است این موضوع ثانیا ایران اسلامی و همپیمانانش با رصدهای دقیق اطلاعات امنیتی که در دست دارند نشان می دهد که این کشتیهای شما صهیونیستها رو خودتون خودزنی کرده اید برای رسیدن به اهداف شیطانی خبیثانه فتنه گرانه و آشوب گرانه جنگ طلبانتون تا منطقه را به آشوب و تنش و کشمکش و جنگ و خون آتش و ویرانی بکشید و مستقیما آمریکا و همپیمانانش رو وارد یک جنگ تمام عیار با ایران اسلامی کنید و بدانید اگر به اهداف شوم شیطانیتان یه زمانی رسیدیت بدانید در آن زمان پایان اشغالگریتان در فلسطین اشغالی فرا رسیده است تمامی شهرها و شهرکهایتان و تمامی زیرساختهایتان را ایران اسلامی زیر رو می کند و شخم می زند و نابودتان می کند ای صهیونیستهای اشغالگران موذی جنایتکاران ریقو و زودتر نابود می شود رژیم جعلیتان بهتر است که ای لاشخورهای کثیف موذی ریقو پروبالتان توی یال و کوپال شیران ایران زمین گیر نکند که اگر گیر کند ایران بیشه شیران شما لاشخورهای موذی را از هم می درند در سر تا سر منطقه جهان اسلام ناب محمدی ص و بدانید شیران ایران زمین همیشه به صورت شفاف و آشکار حمله می کنند نه در سایه ، شیران ایران زمین برای حمله به شما روباه صفتان شیطان صفتان و اربابانتون در سایه حمله نمی کند و این را بارها نشانتون داده اند شیران ایران زمین آشکار و کاملا شفاف و دلیرانه حمله می کنند این موذی بازیهای خودزنانه که در سایه عمل می کنید نخ نما شده آمریکا برج دوقلوهاشو در یازده سبتامبر می زند می اندازد تقصیر کشورهای جهان اسلام و می آید اشغالشان می کند شما کشتیهای تجاریتون رو خودزنی می کنید می اندازید گردن ایرانیها که آشوب و فتنه گری کنید در منطقه دستتان کاملا رو و نخ نما شده بهتره هر چه سریعتر از سر تا سر جهان اسلام گورتون رو گم کنید و فرار را برقرار ترجیح دهید تا سر تا سر جهان اسلام قبرستانهایتان نشده ای موذیهای ملعونین صهیونیستی انگلیسی آمریکایی تروریستهای جنایتکار . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۲۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
بنظرم این انگلیسهای موذی دروغگوی توطئه گران فتنه گران شامورتی بازان تهمت زنان ناروا خیلی دلشون می خواد سفارتشون مثل سفارت آمریکا برای همیشه در ایران اسلامی بسته شود و به زباله دان تاریخ بشری پرت شوند بر همه خردمندان آزاده اندیشان عادلین عالم هستی کاملا مشخص است که صهیونیستها دارن خودزنی می کنند در منطقه تا منطقه را به آشوب و جنگ بکشانند و کاملا مشخص است که تمامی این نقشه های شوم را شما پیر استعمار انگلیس موذی می کشید و به صهیونیستها نسخه نقشه می دهید که در منطقه جهان اسلام پیاده سازیش و اجرایی و عملیاتیش کنند دستتان برای همه رو شده هناتون دیگه رنگی نداره و سیاستهای شیطان صفتانتون نخ نما شده ای ملعونین موذی ایران اسلامی به هیچ کدامتان باج نخواهد داد و از شما بازی نمی خورد ایران اسلامی بازیچه دست شما ملعونین نیست کورخوندیت اونجایی رو که شما خوندیت شفاهی ایرانیان سالهاست کتبا تجربش کردن و روندنش . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار