باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

دولت تدبیر و امید در ایستگاه پایانی/ نگاهی به جلسات روحانی در ۸ سال گذشته

رئیس جمهور در طول ۸ سال گذشته جلسات مختلفی با اعضای کابینه خود برگزار کرد که موارد جلسات را در این گزارش بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۰ مرداد ماه آخرین جلسه هیئت دولت با حضور خبرنگاران برگزار شد، اعضای دولت همواره در عصر یکشنبه‌ها و صبح چهارشنبه‌ها جلسه داشتند و روز گذشته جلسه پایانی دولت دوازدهم تشکیل شد و در واقع می‌توان گفت کار دولت تدبیر و امید بعد از گذشت ۸ سال به ایستگاه پایانی رسید.

در دولت تدبیر و امید، روز‌های یکشنبه و چهارشنبه هرهفته رئیس جمهور با اعضای کابینه خود جلسه داشت که در چهارشنبه‌ها این جلسه با حضور اصحاب رسانه‌ برگزار می‌شد، اما آخرین جلسه هئیت وزیران با حضور خبرنگاران، برخلاف سال‌های گذشته در روز یکشنبه ۱۰ مرداد ماه برگزار شد و بعد از تمام شدن صحبت‌های روحانی اعضای هیئت دولت یک به یک در جمع خبرنگاران حاضر شدند و برای آخرین بار به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.

طبق برآورد‌های صورت گرفته تعداد جلسات اعضای دولت تدبیر و امید در طول این ۸ سال، حدود، ۸۰۰ جلسه است و این جلسات با حضور تمامی اعضای کابینه دولت برگزار می‌شد، البته در برخی از جلسات، رئیس سازمان صدا و سیما، شهردار تهران، دادستان کل کشور و سایر مقامات کشوری و لشکری دعوت می‌شدند.

جلساتی که روحانی در طول این ۸ سال داشت!

روز‌های یکشنبه به عنوان جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت نام گذاری شده بود و هر هفته روحانی با اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی برای رفع موانع و مشکلات اقتصادی جلساتی را برگزار می‌کردند، این ستاد از سال ۹۷ بعد از آن که کشور درگیر جنگ اقتصادی شد به دستور رهبر انقلاب به راه افتاد. اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت شامل؛ شخص رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، سخنگوی دولت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، وزیر نفت، معاون اقتصادی رئیس جمهور بود که در طول مدتی که این ستاد راه اندازی شد ۲۴۳ جلسه را تشکیل دادند و آخرین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت دوازدهم هم در روز ۵ مرداد ماه برگزار شد.

جلساتی که روحانی در طول این ۸ سال داشت!

با شیوع کرونا در کشور، ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست، رئیس جمهور راه اندازی شد، این ستاد در روز‌های اول شیوع کرونا، هر روز جلسه داشت اما رفته رفته تعداد جلسات این ستاد کم شده و فقط شنبه‌ها به نام جلسه "ستاد ملی مبارزه با کرونا" نام گذاری شد. در این ستاد حسن روحانی با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا جلسه داشت و طی ارتباط زنده با تمامی استانداران کشور آخرین وضعیت شیوع کرونا را در استان مربوطه جویا می‌شد. در طول مدتی که این ستاد به راه افتاد ۷۸ جلسه به منظور کنترل شیوع این ویروس برگزار شد و آخرین جلسه این ستاد در دولت دوازدهم روز ۹ مرداد ماه بود.

اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا شامل؛ وزریر کشور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، دادستان کل کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان صدا و سیما، نائب رئیس وقت مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان حج و زیارت، سخنگوی دولت، فرمانده نیروی انتظامی و علیرضا اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان است.

جلساتی که روحانی در طول این ۸ سال داشت!

پنجشنبه‌های افتتاح، نامی که خود رئیس جمهور برای افتتاح طرح‌های ملی در پنجشنبه هر هفته انتخاب کرده بود، روحانی در یک سال ونیم اخیر با حضور اعضای کابینه خود به افتتاح طرح‌های ملی به صورت ویدئو کنفرانس می‌پرداخت در طول این مدت، طی  ۸۸ جلسه، طرح‌های کلان در سراسر کشور را افتتاح کرده بود و روز یکشنبه ۱۰ مرداد ماه آخرین جلسه برای افتتاح طرح‌های ملی توسط رئیس جمهور است.

گزارش از فرناز عبدالمحمدزاده

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خداحاقظ روجانی
برایت ارزو می کنم ، وجدان درد نگیری چون اگر وجدان درد بگیرین دیگه وقت جبران به پایان رسید ...................
آخرین اخبار