محمد اسلامی:

آقای رئیسی حتی اگر به ضررش هم بود، حقیقت را بیان می‌کرد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آقای رئیسی فوق‌العاده زلال و شفاف بود و سیاسی کاری نداشت.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی درباره شخصیت شهید رئیسی بیان کرد: این فقدان ضایعه بزرگی است و تسلیت عرض میکنم به مردم ایران و امیدوارم که ایشان همنشین ائمه اطهار و شهدا باشند. آقای رئیسی دو ویژگی مشخص مهم بدون ابهام داشتند ابتدا تدابیر و منویات مقام  مظعم رهبری و دیگری گره گشایی برای زندگی مردم بود. این دو مشخصه در همه بخش‌ها واضح است. انرژی اتمی، چون از پایه با دشمنی مواجه شده است مصائب صنعتی خود را از نظر ماهیتی و محیط داخلی و بین المللی دارد و مستلزم این بود که با نگاه ویژه پرداخته شود که ایشان نگاه ویژه خود را در این زمینه داشت.

شهید رئیسی می‌خواست انرژی هسته‌ای از فاز تحقیقاتی  وارد فاز عملیاتی شود

وی ادامه داد: ایشان قبل از ریاست جمهوری از طریق تیم‌های مشاوره‌ای وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های مختلف را مطالعه کرده بودند و برای هر وزارت خانه خلاصه نوشته‌ای درباره رویکردشان داشتند. درباره انرژی اتمی مهمترین عنصری که برای انرژی اتمی در نظر داشتند این بود که باید از فاز تحقیقاتی خارج شود و وارد فاز عملیاتی شود و جمع بندی شان این بود که فردی وارد این موضوع شود که تجربه کار اجرایی و صنعتی داشته باشد که چطور تحقیقات را به صنت تبدیل کند و وارد زندگی مردم کنیم و خواسته شان هم از بنده همین بود.

اسلامی افزود: مهمترین اقدامی که صورت گرفت پیاده کردن قانون اقدام راهبردی بود. یعنی باید ظرفیت سازی‌ها و غنی سازی‌ها را انجام دهیم تا دشمن مجبور شود تحریم‌ها را بردارد. مقام معظم رهبری از سال ۸۶ فرموده بودند که باید برق ۲۰ مگاوات برق هسته‌ای داشته باشیم که این قانون هم بود، اما در طی این سال‌ها به دلایل بسیار رخ نداده  بود. ایشان در سال ۱۴۰۰ در اولین سفر خود به بوشهر این مهم را به ما ابلاغ کردند. پروژه ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر در رکود به سر میبرد، اما فعال شد به گونه‌ای که امروز همه عرصه‌های کاری نیروگاه بوشهر فعال شده است و از کارکنان ۲۰ نفره به ۵ هزار نفره رسیده است و این نشات گرفته از نگاه ژرف ایشان بود. برای مثال آب شیرین کن یک مطالبه  ۴۰ ساله مردم بوشهر بود و این اتفاق افتاد. پاک‌ترین و پایدار‌ترین انرژی متعلق به انرژی اتمی است و امروز دنیا به سرعت به این سمت میرود و ایشان به غفلت در این زمینه پایان دادند.

آقای رئیسی فوق العاده زلال و شفاف بود

 رئیس سازمان انرژی اتمی درباره شخصیت این شهید بزرگوار گفت: آقای رئیسی فوق العاده زلال و شفاف بود و سیاسی کاری نداشت و حتی اگر به ضررش هم بود حقیقت را بیان میکرد و شهادت پاداش صداقت ایشان بود. ایشان اصلا خود را نمیدید و صرفا رضایت خدا و مردم را دنبال میکرد. این شهادت پاداش صداقت ایشان بود. ایشان در کار کردن شبانه روز نمیشناخت، استراحت نمیشناخت. هرگز دولت را تعطیل نکرد و خدا هم به ایشان توان و روحیه خستگی ناپذیر داده بود و از نزدیک و بدون تکلف در همه صحنه‌ها حاضر بود. کسی نمیتواند مردم را وادار کند که کسی را دوست داشته باشد و این مهر و محبتی که مردم به ایشان دارند کار خداست. ایشان در تلاش بود تا مردم تاثیر فناوری هسته‌ای را در زندگی خوب ببینند و پرتو دهی نتیجه همین نگاه است.

وی گفت: خبر این ضایعه باور نکردنی بود و ازز مانی که گفتند ارتباط قطع شده است مکدر شدم. فقدان ایشان باید انگیزه مضاعفی را ایجاد کند و این میثاق اعضای هیات دولت بود که راه و تفکرشان تداوم داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار