ضرورت رفع مشکلات صدور شناسه یکتا

در نشستی با حضور مسئولان گمرک و مدیران شرکت‌های هوایی و انبار‌های عمومی، مشکلات صدور شناسه یکتا موضوع بخشنامه گمرک ایران بررسی شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست گمرک و مدیران ارشد شرکت‌های هوایی و انبار‌های عمومی در خصوص مشکلات صدور شناسه یکتا موضوع بخشنامه گمرک ایران  و راهکارهای رفع آن بحث و تبادل نظر شد.

علی سلیمانی مدیرکل گمرک فرودگاه امام ضمن برشمردن موقعیت استراتژیک گمرک فرودگاه امام گفت: آسیب شناسی سامانه‌های موجود میان گمرک و سایر سازمان‌های همجوار در راستای صدور شناسه یکتا و ایجاد بستر مناسب جهت ارائه خدمات هر چه صحیح‌تر و مطلوب‌تر از اهداف سازمان گمرک است.

فروغ امیرزاده معاون هماهنگی و نظارت گمرک فرودگاه امام نیز در این زمینه گفت: گمرک فرودگاه امام (ره) یکی از مهمترین گمرکات کشور و با شرایط خاص سیاسی-امنیتی و اقتصادی است و در این گمرک کالا‌ها غالبا با حجم کم، ولی ارزش‌ بالا که عمدتا نیاز‌های دارویی و خط تولید را پوشش می‌دهد وارد و ترخیص می‌شود.

او افزود: بنابراین سرعت عمل و انضباط در تخلیه و بارگیری از جمله اقدامات موثر در حمل و نقل هوایی است و بهترین راهکار در درجه اول ارتقای کیفیت داده‌ها در سامانه و در درجه دوم فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب جهت تبادل اطلاعات در بستر الکترونیک است که این مهم باید در جلسات مداوم واحد‌های فناوری اطلاعات گمرک و سازمان‌های همجوار در شهر فرودگاهی به طور جدی بررسی شد، تا از اضافه شدن نقاط ایستایی که منجر به ایجاد چالش می‌ شود، جلوگیری  شود و تسهیلات به صاحبان کالا دچار اختلال نشود.

او افزود: ضمن اینکه با شناخت کامل موقعیت موجود و با همدلی و همراهی انبار‌های عمومی و ایرلاین‌ها از جمله ماهان، ایران ایر، هندلینگ سامان و… مشکلات بین شرکت‌های حمل و انبار‌ها نیز شناسایی و حل شود.

فرهاد حکمتی منش معاون امور گمرکی گمرک فرودگاه امام در این جلسه اظهار داشت: با توجه به موانع اعلامی از سوی انبار‌های عمومی جهت اجرایی شدن و صدور شناسه‌ یکتا، شایسته است ضمن اعلام کتبی موانع توسط انبار‌های عمومی به گمرک فرودگاه امام مراتب به گمرک ایران نیز اعلام و در این برهه از زمان تا رفع کامل مشکلات پیش رو، ایرلاین‌ها نیز نسبت به اصلاح داده‌های بارنامه از جمله نوع کالا و تعرفه اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند تا دغدغه‌های انبار‌های عمومی در اجرای شناسه‌ یکتا برطرف شود.

شایان ذکر است که در این جلسه معاونین گمرک فرودگاه امام، معاونین و مدیران ستادی انبار‌های عمومی مستقر در شهر فرودگاهی، مدیرعامل پایانه هوشمندبار، مدیران ارشد شرکت‌های خطوط هواپیمایی ایران ایر و سامان حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار