آستین: متعهد به ایجاد روابط سازنده با چین هستم

وزیر دفاع آمریکا چشم انداز بهبود روابط با چین را در پایین‌ترین سطح نسبت به دهه‌های گذشته ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا مدعی تعهد خود برای داشتن روابط سازنده با چین شد.

لوید آستین روز سه شنبه اعلام کرد متعهد به داشتن یک رابطه سازنده با چین و کار بر روی چالش‌های مشترک است، زیرا چشم انداز ایجاد روابط با پکن را در پایین‌ترین سطح طی چند دهه گذشته می‌بیند.

وزیر دفاع آمریکا افزود: وقتی منافع ما تهدید می‌شود، عقب نخواهیم نشست. با این وجود ما به دنبال مقابله نیستیم. من متعهد هستم که یک رابطه سازنده و پایدار با چین داشته باشیم.

گفتگو‌های سطح بالا اما  نادر  میان وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و دیپلمات‌های ارشد چین در شهر تیانجین در شمال چین، در حالی روز گذشته به پایان رسید که دو طرف مواضع کنونی خود را تکرار کردند و هیچ نتیجه مشخصی به دست نیامد.

آمریکا سالهاست مقابله با چین را در قالب سیاست امنیت ملی خود قرار داده و دولت جو بایدن رقابت با پکن را "بزرگترین آزمون ژئوپلیتیک" این قرن خوانده است.

روابط بین پکن و واشنگتن در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به شدت تیره شد و دولت بایدن با اتخاذ موضعی که از حمایت دو حزبی در این کشور برخوردار است، اما خطر عمیق‌تر شدن بی اعتمادی بین دو کشور را به همراه دارد، فشار بر چین را حفظ کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار