تصمیم جدی النجباء برای مقابله با اشغالگری آمریکایی‌ها در عراق/ نیرو‌های آمریکایی را هدف قرار می‌دهیم

جنبش النجباء عراق اعلام کرد این جنبش با نظامیان اشغالگر آمریکایی با هر اسم و عنوانی در خاک عراق مقابله خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الاعلام المقاوم، «نصر الشمری»، سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی جنبش النجباء عراق در واکنش به استمرار حضور نظامیان اشغالگر آمریکا در خاک این کشور اعلام کرد نظامیان آمریکایی را با هر اسم و عنوانی هدف قرار خواهند داد و برای این جنبش سرباز با مستشار نظامی هیچ فرقی نمی‌کند.

او در ادامه افزود: ما به طرف آمریکایی اطلاع داده‌ایم که همه نیرو‌های خارجی را از خاک عراق بیرون بکشند، اما آمریکایی‌ها برعکس جلوه می‌دهند و می‌گویند که دولت عراق خواستار بقای نیرو‌های نظامی خارجی شده است. معذرت می‌خواهم که این را می‌گویم؛ اما یکی از دو طرف (دولت عراق و مقامات آمریکایی) دروغ می‌گوید.

الشمری در پایان اضافه کرد: از نظر جنبش النجباء مسائل تفاوت چندانی نکرده و عراق نیازی به نیرو‌های آمریکایی ندارد؛ بنابراین به‌وضوح اعلام می‌کنیم که ما همچنان نیرو‌های آمریکایی را تحت هر عنوان و هر صفتی، به‌عنوان اهدافی برای سلاح مقاومت به‌شمار می‌آوریم.

پیش از این شیخ اکرم الکعبی در توئیتی نوشت: وقاحت وزارت خارجه شرور آمریکا به جایی رسیده است که از مقاومت عراق می‌خواهد کاری به کارشان نداشته باشد، اما ما به آن‌ها می‌گوییم: شما با کار ما یعنی مقاومت کاری نداشته باشید و این یعنی از عراق بروید و به دخالت‌های آشکار و مخربتان در کشور ما پایان دهید، زیرا شما سرمنشأ اصلی مشکلات ما هستید. چگونه شما را به حال خودتان رها کنیم در حالی که کشور ما را اشغال کرده و حق حاکمیت آن را نقض کرده اید.

علی الشیحانی، از اعضای دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق در عراق، سخنان برخی از مقامات این کشور را که به گفته وی موجب تضعیف توانایی‌های سازمان‌های امنیتی و بسیج مردمی عراق است، به شدت محکوم کرد و گفت این سخنان همسویی با دولت آمریکاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار