سالانه بیش از هزار کیلومتر شبکه گاز در آذربایجان‌غربی اجرا شده است

مدیرعامل شرکت گاز آذریایجان غربی گفت: طی سال‌های اخیر به طور متوسط سالانه بیش از یک هزار کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا شیخی، مدیرعامل شرکت گاز آذریایجان غربی با بیان اینکه با وجود مشکلات ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹، خللی در گازرسانی صورت نگرفته است، افزود: سال گذشته یک هزار و ۱۵۳ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در آذربایجان‌غربی اجرا شده تا میزان شبکه، خط انتقال و تغذیه اجراشده در کل استان به بالای ۱۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر برسد.

او با بیان اینکه سال گذشته به ۱۰۷ روستا و ۲ شهر زرآباد و خلیفان گازرسانی صورت گرفت، اظهار داشت: در پایان سال ۹۹ با گازرسانی به ۱۰۷ روستا، تعداد روستا‌های برخوردار از گاز در استان به رغم کوهستانی بودن منطقه و سخت بودن پروژه‌ها به یک هزار و ۲۶۷ روستا رسید و ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی نیز به ۷۰ درصد ارتقا یافت.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی به پروژه‌های نصب انشعاب و اشتراک پذیری در سال گذشته نیز پرداخت و اعلام کرد: در این مدت ۱۶ هزار و ۸۲۳ انشعاب نصب شد تا تعداد کل انشعابات نصب شده استان به رقم ۴۶۸ هزار و ۷۶۱ مورد برسد.

شیخی با بیان اینکه هم اکنون بیش از یک میلیون و ۳۵ هزار مشترک در آذربایجان غربی از گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار کرد: سال گذشته ۴۵ هزار مشترک جدید در این استان جذب شد.

وی گفت: در طول سال گذشته ۴۷ هزار و ۳۶۰ واحد مسکونی در استان به شبکه گاز کشور متصل شد تا تعداد واحد‌های مسکونی برخوردار به بیش از یک میلیون و ۱۵۵ هزار واحد در پایان سال برسد.

وی همچنین در رابطه با برخورداری بخش شهری از گاز سراسری، بیان کرد: ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار شهری استان تا پایان سال قبل به ۹۹.۶ درصد رسید.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی و مصارف عمده در استان، سوخت خود را از گاز طبیعی تامین می‌کنند و جریان گاز طبیعی همه صنایع و مصارف عمده به صورت پایدار در جریان است.

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: ۲۲ شهرک صنعتی در شهر‌های مختلف استان با ۱۳۵ ایستگاه CNG و واحد‌های صنعتی و تولیدی متصل به شبکه گاز استان نقش عمده‌ای در توسعه، اشتغال زایی و کاستن از تخریب محیط زیست ایفا می‌کنند.

آذربایجان غربی تا پیش از دولت یازدهم، یکی از استان‌های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود، ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

همه این آمار و ارقام در ارتقای رفاه روستاییان و افزایش رضایتمندی آنان از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت نمود یافته است که می‌تواند در توسعه روستا‌ها با محوریت مردم، بسیار مثمرثمر باشد.

هم اینک استان آذربایجان‌غربی با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی بیش از یک میلیون مشترک گاز دارد و هزار و ۱۲۳ روستای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که دولت تدبیر و امید به نحو شایسته‌ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.