دریافت ماهانه۷۱ هزار تومان از دارندگان دفترچه تأمین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: علاوه بر حق بیمه ماهانه ۷۱ هزار تومان از دارندگان دفترچه تأمین اجتماعی دریافت می شود.

محمدی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: برای مشاغل آزاد که اختیارشان دست خودشان است نرخ‌های بیمه تأمین اجتماعی ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد است که هر کدام مزایای جداگانه خود را دارد.

او افزود: نرخ بیمه ۱۲ درصد فقط برای پوشش بازنشستگی، ۱۴ درصد برای پوشش قبل بازنشستگی، بازنشستگی و بعد بازنشستگی و ۱۸ درصد نیز علاوه بر مزایایی که ۱۴ درصد دارد مزایای دیگری چون از کار افتادگی دارد.

محمدی ادامه داد: در بیمه‌هایی که دفترچه دارند برای دفترچه، به ازای هر نفر ماهانه ۷۱ هزار تومان علاوه بر حق بیمه دریافت می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: در بیمه‌هایی که کارفرما و کارگر وجود دارد، کارفرما موظف است از ۳۰ درصد نرخ بیمه، ۲۳ درصد را پرداخت و ۷ درصد باقی مانده را خود کارگر پرداخت کند و همچنین ۳ درصد هم تحت عنوان بیمه بیکاری به وسیله دولت پرداخت می‌شود.

او عنوان کرد: در مورد کارگرانی که رابطه کارفرما و کارگری بینشان نیست و می‌خواهند بیمه شوند، در صورت بیمه شدن، دولت ۲۰ درصد حق بیمه را پرداخت و ۷ درصد را خود بیمه شده پرداخت می‌کند.

محمدی با اشاره به صحیح نبودن ادعای بالا بودن حق بیمه بیان کرد: مبلغ مشخصی برای بیمه تمام شغل‌ها دریافت نمی‌شود و فقط نرخ‌ها فرق می‌کند و هر کارفرما یا فرد بر اساس میزان درآمدش حق بیمه اش را پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار