بهره مندی ۳۰هزار و ۹۳۳خانوار مددجو از بیمه مکمل

۳۰هزار و ۹۳۳خانوار از مددجویان خراسان جنوبی زیر پوشش بیمه مکمل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نخعی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان گفت: ۲۱میلیارد و ۶۴۷میلیون ریال در سال جاری برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی مددجویان استان هزینه شده که بیشترین آن مربوط به زنان سرپرست خانوار بوده است.

او افزود: هزار و ۵۳۰بیمه‌شده اصلی زیر پوشش این نهاد هستند که از این تعداد ۸۴۷نفر زن سرپرست خانوار و ۶۸۳نفر نیز مجری طرح‌های اشتغالزایی بوده‌اند.

نخعی با بیان اینکه نوع بیمه مددجویان، بیمه سلامت است گفت: ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان کمیته امداد امام خمینی از طریق پزشک خانواده و نظام ارجاع انجام می‌شود و این در حالی است که هیچ وجهی برای سرانه درمان از آن‌ها دریافت نشده و سرانه بیمه‌ای آن‌ها از کمیته امداد امام خمینی به بیمه سلامت انتقال می‌یابد.


بیشتر بخوانید


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان افزود: همچنین تمامی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال بین ۴۵تا۵۰ سال می‌توانند با دارا بودن ۱۰سال سابقه بیمه از مستمری تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

او مددجویان بیمه‌شده از مزایای بیمه تامین اجتماعی شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند.

نخعی با اشاره به حمایت این نهاد از سه هزار و ۶۰بیمار صعب‌العلاج و خاص استان افزود: کمیته امداد خراسان جنوبی ۶۹۸بیمار زمین‌گیر را نیز زیر پوشش دارد که علاوه بر بهره‌مندی از تمامی خدمات بیمه‌ای و درمانی، ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک هزینه برای نگهداری هر یک از آن‌ها پرداخت می‌کند.

بیش از ۴۳هزار و ۹۹۰خانوار با جمعیت ۱۰۲هزار و ۷۷۷نفر در استان خراسان جنوبی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.