چین: تحریم‌های جدید آمریکا علیه پکن به قصد ایجاد تنفر است

سخنگوی نمایندگی وزارت امور خارجه چین در هنگ کنگ گفت تحریم‌های جدید آمریکا مداخله آشکار در مسائل هنگ کنگ و امور داخلی پکن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نمایندگی وزارت خارجه چین در هنگ کنگ اعلام کرد تحریم‌های جدید آمریکا علیه پکن به بهانه فعالیت های چین در هنگ کنگ،  بسیار بی‌ادبانه، قلدرمآبانه و  با قصد ایجاد تنفر است.

لیو گوانگ یوان، سخنگوی نمایندگی وزارت امور خارجه چین در هنگ کنگ در بیانیه‌ای ضمن محوم کردن این اقدام آمریکا گفت: این اقدامات مداخله آشکار در  مسائل هنگ کنگ و امور داخلی چین است.

او در این بیانیه  آورده است: نگرانی‌های آمریکا از فضای تجاری هنگ کنگ دروغین است و واشنگتن قصد دارد رفاه و ثبات هنگ‌کنگ را از بین ببرد و  با به خطر انداختن امنیت ملی پکن، مانع از توسعه چین واقعی شود. 

سخنگوی این نمایندگی افزود: فشار‌های آمریکا بیش از یک کاغذ باطله نیست و نمی تواند رشد اقتصادی چین را متوقف کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه فعالیت‌های چین در هنگ‌کنگ، تحریم‌هایی را علیه پکن اعمال کرد. خزانه‌داری آمریکا ۷ فرد چینی را به اتهام فعالیت‌هایشان در هنگ کنگ و به بهانه آنچه سرکوب دموکراسی در هنگ‌کنگ خوانده شده، در لیست تحریمی خود قرار داد.

این نهاد آمریکایی در بیانیه‌ای که در وبگاه خود منتشر کرده، آورده است: وزارت امور خارجه، بازرگانی، امنیت میهن و خزانه داری با انتشار این بیانیه اعلام می‌کنند که با هشدار به افزایش خطر به دلیل اقدامات دولت چین و دولت منطقه ویژه اداری هنگ کنگ، تحریم‌هایی را علیه چین  اعمال کرده اند.

هفته گذشته چین در پاسخ به گزارشی مبنی بر اینکه واشنگتن به شرکت‌های آمریکایی درباره خطرات فعالیت در هنگ کنگ هشدار داده است، اعلام کرد که با مداخله آمریکا در امور داخلی چین و هنگ کنگ مخالفت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار