ریابکوف: سیاست تحریمی آمریکا در قبال روسیه شکست خورده است

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد اگرچه سیاست تحریمی آمریکا در قبال مسکو شکست خورده، اما واشنگتن حاضر به دست کشیدن از آن نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید آمریکا خود به این نتیجه رسیده که سیاست تحریمی آن در قبال مسکو نتیجه بخش نیست.

او روز دوشنبه در مصاحبه با مجله امور بین الملل گفت: دولت آمریکا متوجه شده است که سیاست تحریمی علیه روسیه بی فایده است، اما قوه جبر مانع ترک این سیاست از سوی واشنگتن می‌شود.

دیپلمات ارشد روسیه افزود: واقعیت فرسودگی و بیهوده بودن این سیاست حتی برای کسانی که این سیاست‌ها را در دولت واشنگتن طراحی می‌کنند، عیان است.

به گفته این دیپلمات، آمریکا با وجود اینکه از بی فایده بودن تحریم‌ها آگاه است، قادر نیست دست از آن‌ها بردارد.

ریابکوف اقدامات تحریمی آمریکا در قبال روسیه را اینگونه تشریح کرد: این سیاست از هر بخش دیگری از سیاست آمریکا پیشی می‌گیرد. بیش از ۹۵ دوره تحریم در حال حاضر علیه روسیه به این شکل یا اشکال دیگر اعمال شده است. آن‌ها به دنبال دلایلی هستند که چه موقع و به چه بهانه‌ای کارهمانند این را انجام دهند.

پیش از این نیز سرگئی لاوروف در مصاحبه‌ای با روزنامه راکیات مرکده اندونزی گفت: هرگونه تلاش آمریکا برای گفتگو با روسیه از موضع قدرت محکوم به شکست است و هر اقدام تهاجمی با واکنش تندی روبرو خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سوالی در خصوص روابط مسکو و واشنگتن اعلام کرد که تلاش برای گفتگو از موضع قدرت از همان ابتدا محکوم به شکست است. ما به اقدامات غیر دوستانه پاسخ سخت و قاطع خواهیم داد. اگر واشنگتن آنگونه که می‌گوید واقعاً خواهان روابط پایدار و قابل پیش بینی است، باید صادقانه تعامل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار