امام جمعه موقت شهرستان خوسف ؛

خودشناسی ضروری ترین مهارت در امر ازدواج است

امام جمعه موقت شهرستان خوسف گفت: خودشناسی اولین و ضروری‌ترین مهارتی است که دختر و پسر‌ها قبل از ازدواج باید کسب کنند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین مقری امام جمعه موقت شهرستان خوسف  در کارگاه مهارت های پیش از ازدواج گفت: اولین و ضروری‌ترین مهارتی که دختر و پسر‌ها قبل از ازدواج باید کسب کنند، مهارت خودشناسی است.

او با اشاره به اینکه هر فردی قبل از ازدواج باید تیپ شخصیتی، اخلاق‌ها و انتظارات خودش را از زندگی مشخص کرده باشد افزود: خود آگاهی به معنای شناخت احساسات، اهداف و برنامه‌های زندگی، تفریحات و سرگرمی ها، توانایی ها، ضعف ها، ارزش ها، مسئولیت ها، فرهنگ و مذهب، علایق، آرزو‌ها و استعدادهاست.

حجت الاسلام والمسلمین مقری ادامه داد: داشتن مهارت تصمیم گیری یکی دیگر از مهارت‌های مهم قبل از ازدواج است؛ چون انتخاب شریک زندگی، یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های هر فردی است، و به دنبال آن داشتن اراده‌ای مصمم، به مهارت نیاز دارد.

امام جمعه موقت شهرستان خوسف ادامه داد: آموختن مهارت‌های ارتباطی جدید و موثر در رسیدن به هماهنگی، رضایت و آرامش نقش قابل توجهی دارد.

وی همدلی و همراهی را یکی دیگر از شرایط ازدواج دانست و افزود: همدلی به معنی تایید رفتار‌های فرد مقابل نیست بلکه فقط به این معنی است که همسرمان و شرایط اش را درک می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مقری اظهار کرد: در قرآن کریم تأکید ویژه‌ای به تشکیل خانواده شده است؛ چنان‌که در آیاتی صراحتاً به ازدواج توصیه شده است برای مثال خداوند ضمن ترغیب افراد به ازدواج، به بی‌نیاز شدن آن‌ها وعده داده است.

این کارگاه صبح امروز( ۹ تیر ماه) با حضور ۳۵ نفر در  شهرستان  خوسف برگزار شد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار