شرکت ۳۰۲ نفر در طرح پیوند سواد و زندگی

طرح پیوند سواد و زندگی در کل کشور و خراسان جنوبی با هدف فراهم کردن زمینه لازم برای آموزش‌های سواد و مهارت آموزی به مخاطبان کم سواد و بی سواد اجرایی می‌شود.

مرتضوی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در شهرستان بیرجند دو مرکز یادگیری برای طرح تحولی پیوند سواد و زندگی در محله خیرآباد و روستای دستگرد وجود دارد.

او افزود: در این مراکز آمار جذب در دوره‌های سواد آموزی نسبت به سایر مراکز سواد آموزی ۴۰ درصد بیشتر است و مهارت‌هایی از قبیل حقوق شهروندی، مدیریت خانواده، فرزند پروری، کنترل خشم و مهارت‌های حرفه‌ای مانند گلیم بافی، خیاطی، تولید ماسک، حوله بافی، چرم دوزی و تولید کیف به سواد آموزان آموزش داده می‌شود.

مرتضوی ادامه داد: در مجموع ۱۷۹ نفر در دوره‌های حرفه‌ای و ۱۲۳ نفر در دوره‌های مهارت زندگی در دو مرکز شهرستان بیرجند شرکت کرده اند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی مهارت‌ها و کارگاه‌ها با نظرسنجی از سواد آموزان برگزار شده است تصریح کرد: محصولات تولیدی مراکز در قالب نمایشگاه‌های فصلی در محیط خود مراکز یا نمایشگاه‌های شهرستانی و استانی ارائه می‌شود و بخشی از محصولات برای نمایشگاه کشوری به تهران ارسال شده است.

او عنوان کرد: این مراکز از بین مراکز یادگیری محلی فعال و علاقه‌مند که از نظر فضا مناسب باشند و علاوه بر تشکیل کلاس‌های سواد آموزی مهارت‌های زندگی و اجتماعی و حقوق شهروندی، امکان تشکیل کلاس‌های آموزش‌ حرفه‌ای را نیز داشته باشند انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.