بلینکن: اختلافات اساسی در مذاکرات وین وجود دارد

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد در گفتگو‌های غیر مستقیم وین با ایران موانع را پشت سر گذاشته‌ایم اما اختلافات اساسی همچنان وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی که امروز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد در گفتگوهای غیرمستقیم با ایران موانع را پشت سر گذاشته ایم اما هنوز اختلافات اساسی وجود دارد. توپ اکنون در زمین ایران است و ما خواهیم دید که تهران چه تصمیمی خواهد گرفت.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار اتهامات واشنگتن علیه روسیه، به روزنامه ایتالیایی «La Repubblica» گفت: آمریکا امیدوار است که روابط پایدارتر و سودمندتری با روسیه داشته باشد، اما اگر روسیه به حملات سایبری خود همانند حمله سولار ویندز «حمله به یک شرکت نرم‌افزار آمریکایی» ادامه دهد، در انتخابات ما دخالت کند و به اموری مانند دستگیری ناوالنی بپردازد، به او پاسخ خواهیم داد.

او افزود: رابطه با چین از پیچیده‌ترین ارتباط ما با کشورها به شمار می‎‌رود اما واشنگتن از هیچ کشوری نمی‌خواهد که بین دو کشور برای برقراری ارتباط، یکی را انتخاب کند.

بلینکن تاکید کرد: درست است که ما با چین به عنوان یک حریف، یک رقیب یا یک شریک، سرو کار داریم اما ارتباط ما اگر گسترده‌تر باشد موثرتر خواهد بود.

وزیر امور خارجه آمریکا برای مشارکت در نشست وزرای کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی که در رم، پایتخت ایتالیا برگزار شد به این کشور سفر و با برخی از وزرای کشورهای عربی دیدار  و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۹ تير ۱۴۰۰
بهتر میخوام صد سال سیاه با آمریکا توافق نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۸ تير ۱۴۰۰
جالبه خودشون تو انتخابات روسیه دخالت میکنن و همیشه از اعتراضات و طیف مخالف تمام قد حمایت میکنن بعد شاکی میشن که چرا روسیه دخالت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۸ تير ۱۴۰۰
اشتباه نکن آقای بلینکن اختلاف اساسی جمهوری اسلامی ایران با دولت آمریکا محدود به وین نیست یک اختلاف عمیق و استراتژی است .!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۸ تير ۱۴۰۰
توافق نرسن رئیسی درستشون میکنه ان شاء الله ...
Iran (Islamic Republic of)
محمددوست
۱۱:۵۶ ۰۸ تير ۱۴۰۰
داداش اگر موانع را پشت سر گذاشته اید پس اختلافات اساسی دیگر چیست ؟ خودت فهمیدی چی گفتی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۸ تير ۱۴۰۰
ملاک مردم ایران هستند که میدانند آمریکا غلط زیادی میکند
دنیا بلا استثنا بی غیرت هستند آنها از فرهنگ ما ایرانیان هیچ نمیدانند هر کس هم در خارج از این مرز بوم وطن ساکن شده خوی بی غیرتی شاید جز وشاید کل وجود او را گرفته
کل کلمه و حرفهایم خلاصه در این جمله اعتقادی
پیروزی خون بر شمشیر نشانه ماست با اصل یگانه پرستی خداوند متعال و جانشینان او در این کره خاکی به امید ظهور حضرت حجت ارواحنا فدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۸ تير ۱۴۰۰
اختلاف اساسی می‌دونی چیه میخواهید با هر روشی ایران را تحت سلطه خود قرار دهید و تضعیف کنید
آخرین اخبار