صهیونیست‌ها امیدوار به مختومه شدن پرونده جنایات جنگی خود در لاهه!

کارشناسان صهیونیست امیدوارند با تغییر دادستان دیوان لاهه پرونده جنایات جنگی آن‌ها علیه فلسطین به دست فراموشی سپرده شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه عربی ۲۱، کارشناسان صهیونیست امیدوارند دادستان جدید دیوان کیفری بین‌المللی، لاهه، به مختومه شدن پرونده جنایات جنگی این رژیم علیه فلسطین کمک نماید.

شربیت باروخ و اوری بائیری در مقاله‌ای که در مؤسسه پژوهش‌های امنیت دانشگاه تل آویو منتشر شد، اعلام کردند دادستان پیشین، فاتو بنسودا می‌گفت جنایات جنگی اسرائیل در کرانه باختری و نوار غزه از ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ جای تحقیق دارد و دیوان لاهه را برای صدور رای در این خصوص دارای صلاحیت می‌دانست.

به گفته کارشناسان صهیونیست، دیوان لاهه در فوریه ۲۰۲۱ بر صلاحیت قضایی اجماع کردند و در مارس ۲۰۲۱ دادستان به جریان افتادن پرونده تحقیق را اعلام و تاکید کرد. این تحقیق احتمالا جنایت‌های جنگی اسرائیل را در جنگ اخیر شامل می‌شود.

بنسودا پیش از برکناری از دادستانی ارشد دیوان لاهه گفت: من گفتم ما این موضوع را بسیار جدی دنبال می‌کنیم. ما از نزدیک آن را دنبال می‌کنیم. من یادآوری می‌کنم که این بررسی آغاز شده است.

او اذعان کرد که تشدید تنش‌ها در اراضی اشغالی را از نظر احتمال ارتکاب جنایات جنگی بررسی می‌کند. او اتهامات رژیم صهیونیستی و آمریکا را درباره اینکه این دادگاه رویکردی مغرضانه به اسرائیل دارد، رد کرد.

تل آویو و واشنگتن صلاحیت دیوان لاهه را رد کرده اند. این دادگاه سرگرم بررسی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در طول جنگ ۲۰۱۴ در غزه است. این اقدام بعد از پنج سال بررسی‌های مقدماتی در خصوص این جنگ هفت هفته‌ای که ۲۱۰۰ فلسطینی در آن کشته شدند، صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار