سردار رحیمی خبر داد؛

افتتاح مرکز بازپروری کودکان زیر ۱۸ سال معتاد در نیروی انتظامی/ دستگیری ۲۴ نفر از فروشندگان مواد مخدر فعال در فضای مجازی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به تشریح جزئیات دوازدهمین طرح ظفر پلیس پایتخت پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه دوازدهمین مرحله از طرح ظفر، ضمن تسلیت به اصحاب رسانه به دلیل فوت دو خبرنگار حوزه محیط زیست، گفت: به خانواده هر دو خبرنگار جوان، خانم یاسینی و خانم کریمی تسلیت می‌گویم، از این دست حوادث زیاد داریم که به دلیل بی توجهی مسئولان رخ می‌دهد.

وی با اشاره به هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، افزود: شعار این هفته پیشگیری، نقش رسانه در عملیاتی کردن موضوع پیشگیری و نقش خانواده بود، به عنوان دستگاه‌های مسئول در این حوزه در حال فعالیت هستیم.

سردار رحیمی تصریح کرد: امیدواریم خانواده ها که مسئولیت بسیار مهمی در این زمینه دارند، نقش خود را به خوبی ایفا کنند، از رسانه‌ها می‌خواهم به این بحث بیشتر بپردازند تا در بحث پیشگیری گام مهمی بر داریم.

وی با بیان‌اینکه تهران بزرگ در خصوص کشف موادمخدر در سطح کشور اول شد، افزود: بحث مواد مخدر یکی از موضوعات جدی پلیس است، در دوازدهمین مرحله از طرح ظفر که با همکاری دستگاه قضایی انجام شد، ۲ تن و ۴۳۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه ۵۰۰ کیلوگرم از این مواد گرم به گرم کشف شده و مابقی آن‌نیز از قاچاقچیان کشف شد، گفت: باندی که در حال جابه جایی ۵۰۰، ۲۶۰ و ۲۰۰ گیلوگرم موادمخدر بودند، در این مرحله از طرح ظفر منهدم شدند.

وی با بیان اینکه ۴ باند متلاشی و ۶۳ قاچاقچی عمده دستگیر شدند، افزود: فروش مواد مخدر در فضای مجازی را رصد کردیم و در این رابطه ۴۳ تارنمایی که اقدام به ترویج و توزیع مواد مخدر می‌کردند شناسایی و ۲۳ نفر از عوامل اصلی این‌تارنما‌ها دستگیر شدند.

وی با بیان‌اینکه ۱۶ کیلوگرم مواد در مخفیگاه‌های سوداگران مرگ کشف شد، افزود: ۷ مرکز فروش مواد مخدر پلمب و ۳۲ دستگاه موتور سیکلت و خودرو توقیف و همچنین ۲ هزار و ۱۰۸ معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

رییس پلیس پایتخت گفت: از امروز یکی از مراکز بازپروری سروش نیروی انتظامی تبدیل به مرکز بازپروی کودکان زیر ۱۸ سال معتاد شد که بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر در این مرکز ایجاد کردیم و طرح جمع آوری افراد دارای صغر سن را کلید زدیم.

وی افزود: ۴۰۰ نفر از بانوان معتاد متجاهر پایتخت به صورت جداگانه در حال بازپروری هستند.

سردار رحیمی در رابطه با میزان کشفیات مواد مخدر در سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به سه ماهه سال گذشته، گفت: در این دو برهه از زمان ۶ تن و ۵۰۸ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد که این رقم در هر دو نسبت سال مساوی بوده و در بحث دستگیری قاچاقچیان و جرایم مرتبط با مواد روان گردان، ۲۴ درصد افزایش دستگیری داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار