چین: از داستان‌های ساختگی آمریکا درباره منشا کرونا نگرانیم

یک دیپلمات ارشد چین در اظهاراتی به انتقاد از رویکرد آمریکا درباره پکن در زمینه‌ ریشه کرونا پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گلوبال تایمز، «یانگ جیه‌چی» اداره کننده کمیسیون مرکزی سیاست خارجی چین (CPC)، در مکالمه تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، از سیاست این کشور در قبال پکن و رویکرد واشنگتن در برخی زمینه‌های از جمله «منشا ویروس کرونا» و «مناقشات بر سر تایوان» انتقاد کرد.

در بخشی از این مکالمه تلفنی که به درخواست بلینکن انجام شد، یانگ با انتقاد از رویکرد آمریکا در قبال شیوع کرونا، گفت: «از اینکه برخی افراد در آمریکا داستان‌های ساختگی و پوچ از آزمایشگاه ووهان و نشت ویروس کووید-۱۹ می‌سازند، نگرانیم.»

این دیپلمات ارشد سپس از آمریکا خواست تا تجدید نظری در سیاست خود در روابط با چین داشته باشد و همچنین در قبال تایوان «با احتیاط و مناسب» رفتار کند.

در مقابل بلینکن نیز بر لزوم همکاری چین در تحقیقات برای شیوع ویروس کرونا تاکید کرد. وزارت امورخارجه آمریکا درباره این مکالمه اعلام کرد: «دو دیپلمات ارشد درباره سیاست در قبال کره شمالی نیز صحبت کردند. بلینکن همچنین از مناقشات بر سر هنگ‌کنگ و کشتار مسلمانان در سین کیانگ ابراز نگرانی کرده و از چین خواست تا از فشار بر روی تایوان بکاهد.»

همچنین گفته می‌شود وزیر امورخارجه آمریکا از چین خواسته است تا زندانیان آمریکایی و کانادایی را از زندان‌های پکن آزاد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار