چین: توهمات تایوان، مردم آن را به ورطه نابودی می‌کشاند

یک مقام چین در واکنش به فروش تسلیحات آمریکا به تایوان اعلام کرد استقلال‌طلبی تایوان به ضرر مردم این منطقه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت دفاع چین در اظهاراتی، به اولین خرید تسلیحاتی تایوان از دولت کنونی آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» واکنش نشان داد.

این مقام دفاعی چین در واکنش به اولین فروش تسلیحاتی آمریکا به تایوان در دولت بایدن گفت: «توهمات حزب پیشروی دموکراتِ تایوان برای استقلال‌طلبی، هموطنان تایوانی را به ورطه نابودی خواهد کشاند.»

چین، تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند. تایوان در حال حاضر ازسوی یک رژیم رقیب اداره می‌شود که اعضای آن در سال ۱۹۴۹ و در پایان جنگ داخلی چین، به این منطقه پناه بردند.

استراتژیست‌های آمریکایی معتقدند با ادامه یافتن رشد اقتصادی چین و ثروتمندتر شدن این کشور، پکن در آینده‌ای نزدیک توان اقتصادی خود را به توان نظامی تبدیل می‌کند و تقابل میان آمریکا و چین اجتناب‌ناپذیر است. تایوان و دریای چین جنوبی دو منطقه‌ای هستند که احتمال درگیری نظامی میان دو کشور در آن‌جا بسیار بالا است.

پیشتر چین از اقدامات تحریک آمیز آمریکا در تنگه تایوان انتقاد کرده و گفته بود اقدام واشنگتن در عبور کشتی جنگی از تنگه تایوان، باعث تنش و ایجاد اختلال در تجارت جهانی می‌شود.

مقامات چین همچنین اعلام کرده‌اند این تنگه از خطوط قرمز پکن است و دولت تایوان بر استقلال این گذرگاه آبی نظارت کامل دارد.

آمریکا مدعی است برای جلوگیری از ظهور چین و تبدیل شدن این کشور به یک سلطه منطقه‌ای باید همان سیاست مهاری که علیه شوروی سابق اتخاذ شد را علیه پکن اجرایی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار