۱۰ سال زندان و جزای نقدی، مجازات پدران و مادران سهل انگار در امارات

مقامات امارات اعلام کردند رها کردن کودک در خودروی قفل شده، تا ۱۰ سال زندان به همراه یک میلیون درهم جریمه نقدی در پی خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه خلیج تایمز امارات اعلام کرد کارشناسان هشدار داده اند خانواده‌ها و پرستارانی که فرزندانشان را در وسایل نقلیه قفل شده در این کشور رها سازند، با مجازاتی تا ۱۰ سال زندان و جریمه‌ای تا ۱ میلیون درهم امارات روبرو خواهند شد.

بر اساس این گزارش، پلیس ابوظبی هشدار داده است تنها رها کردن کودکان در زمانی که والدین و یا پرستاران کودک به خرید رفته و یا برای هر کار دیگری می‌روند، از لحاظ قانونی جرم بوده و مجازات قانونی در پی دارد.

پلیس امارات اعلام کرد: این امری بسیار خطرناک برای خانواده هاست که کودکانشان را در خودرو‌ها بدون ناظر و یا سرپرستی بزرگسال رها سازند. رها ساختن کودکان به صورت تنها در خودرو‌های پارک شده در مجتمع‌های مسکونی و یا دیگر مکانها، اقدامی از سر سهل انگاری است که می‌تواند به عواقب وخیمی از جمله مرگ منجر شود.

طبق اعلام این گزارش، این مجازات بر اساس «قانون حقوق کودکان در امارات» انجام می‌شود که با هدف صیانت از حقوق کودکان، به خصوص سلامتی عقلی و جسمی آن‌ها برقرار شده است.

گفتنی است با گرمتر شدن هوا، پزشکان، کارشناسان راهنمایی و رانندگی و کارشناسان آب و هوایی در امارات به خانواده‌ها در خصوص ترک کودکان در خودرو‌ها هشدار داده اند و گفته اند این کار می‌تواند در ماه‌های گرم تابستان منجر به مرگ شود.

همچنین در گزارشی که در یک روزنامه عربی منتشر شده، دکتر «عادل سعید ساجوانی» پزشک اماراتی در وزارت بهداشت امارات گفت: عادت رها ساختن کودکان در خودرو‌های پارک شده، یک پدیده جهانی است و آمار‌ها نشان می‌دهد سالانه ۴۰ کودک در آمریکا بر اثر رها ساختن والدین شان در خودرو‌های پارک شده، جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
چه بهانه خوبی برای کنترول مخالفان !!!!!!!!!!!
آخرین اخبار