ادعای مقامات آمریکایی: سیاهپوست کشته شده، اسلحه کشیده بود

در پی قتل «وینستون بوگی اسمیت» به دست نیروهای امنیتی آمریکا، پلیس این کشور مدعی شده که مقتول مسلح بوده، اما خانواده او ادعای پلیس را قاطعانه رد می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «ای بی سی نیوز»، در پی کشته شدن یک سیاهپوست دیگر در آمریکا، مقامات این کشور مدعی شدند این فرد که به دست معاونان نهاد‌های انتظامی ایالت مینه سوتای آمریکا به قتل رسید، پیشتر اقدام به بیرون کشیدن اسلحه در برابر نیرو‌های امنیتی کرده بود.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی مدعی شدند این مرد سیاهپوست که به دلیل نقض قانون تحت تعقیب بود، پیش از آنکه از سوی نیرو‌های امنیتی آمریکا که تلاش داشتند تا او را بازداشت کنند، هدف گرفته شود، اقدام به بیرون کشیدن سلاح از داخل خودروی خود کرده بود.

خانواده و دوستان این سیاه پوست کشته شده روز پنجشنبه او را شناسایی کرده و اعلام کردند که وی «وینستون بوگی اسمیت» نام دارد که ۳۲ ساله و پدر سه فرزند بوده است.


بیشتر بخوانید: تیراندازی پلیس آمریکا در مینیاپولیس یک کشته بر جا گذاشت


طبق ادعای رسانه‌های آمریکایی، اعضای سرویس مارشال آمریکا (از نهاد‌های انتظامی در آمریکا) در تلاش بودند تا اسمیت را بخاطر آنکه از لحاظ قضایی فردی محکوم بوده که با خود سلاح حمل می‌کرده، بازداشت کنند. سرویس مارشال آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت اسمیت که خودروی خود را پارک کرده بود، از قوانین اجرایی پیروی نکرد و اقدام به کشیدن سلاح کرد؛ مسأله‌ای که در نهایت سبب شد تا نیرو‌های ویژه به سوی وی شلیک کنند.

خانواده و دوستان این سیاهپوست، با قانع نشدن اظهارات مقامات آمریکایی، خواهان انتشار فیلم صحنه قتل شده اند. «شلی هاپکینز» از افرادی که مدت‌ها با این سیاهپوست کشته شده آشنا بوده، به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت: با وجود اشتباهاتی که اسمیت مرتکب شده بود، اما او شایسته این سرنوشت نبود.

او گفت: من آنجا نبودم و نمیدانم دقیقا چه اتفاقی رخ داد، اما او را می‌شناسم. او شایسته چنین چیزی نبود. او قلبی مهربانتر از هرکسی داشت که در زندگی تا کنون با او ملاقات کرده بودم.

گفتنی است این اتفاق در حالی در شهر مینیاپلیس ایالت مینه سوتا رخ داده که این شهر از زمان کشته شدن جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی که به دست پلیس آمریکا به قتل رسید و نیز کشته شدن «دانته رایت» شاهد اعتراضات مردمی بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار