دیدار بری و الحریری برای بررسی روند تشکیل کابینه

دیدار نبیه بری و سعد الحریری روند تشکیل کابینه را وارد مرحله تازه‌ای کرده و امید‌های جدیدی برای خارج کردن این روند از رکود به وجود آورده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان دیروز با سعد الحریری مأمور تشکیل کابینه لبنان دیدار و گفتگو کرد. منابع المنار اعلام کردند مسئله به گفتگو‌های بیشتر نیاز دارد.

در این گزارش آمده است: این دیدار دو ساعت به طول انجامید. این دیدار با ضیافت ناهار همراه بود و علی حسن خلیل، معاون سیاسی بری و هانی حمود، مشاور سعد الحریری نیز در آن حضور داشتند. الحریری پس از این دیدار هیچ اظهار نظری نکرد، اما بیانیه‌ای رسمی از این دیدار منتشر شد که در آن آمده است طی آن روند تشکیل کابینه و مراحل طی شده بررسی شد و فضای مثبتی بر دیدار حاکم بود.

در ادامه گزارش آمده است: از نظر منابع المنار منظور از فضای مثبت این است که رایزنی‌ها و گفتگو‌ها برای مدت بیشتری ادامه خواهد داشت، ولی هنوز موضوع حل نشده است. منابع در خصوص جزئیات اعلام کردند در این نشست مشکل انتخاب دو وزیر مسیحی، خارج از سهمیه رئیس جمهور و مأمور تشکیل کابینه مطرح شد و طرح‌های مختلفی برای حل آن مورد بررسی قرار گرفت و علاوه بر این مسئله توزیع کرسی‌های کابینه نیز بررسی شد. منابع اعلام کردند باب بحث و گفتگو درباره راه حل‌هایی که می‌تواند دیدگاه‌ها را به یکدیگر نزدیک کند همچنان باز است. بر همین اساس نبیه بری با طرف‌های ذیربط در روند تشکیل کابینه تماس خواهد داشت؛ بر همین اساس روز‌های آینده شاهد تماس‌ها و ارتباطات بیشتر برای روشن‌تر شدن موضوع تشکیل کابینه خواهد بود.

در انتهای گزارش آمده است: به این ترتیب اولین دیدار الحریری پس از بازگشت از خارج با نبیه بری به منزله گذرگاهی برای افزایش گفتگو‌ها جهت خارج کردن روند تشکیل کابینه از مسیر نامعلوم به مسیر درست به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار