رهگیری پهپاد ارمنستان از سوی جمهوری آذربایجان در نوار مرزی

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد یک هواپیمای بدون سرنشین متعلق به ارتش ارمنستان را در نوار مرزی دو کشور رهگیری کرده‌ است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، جمهوری آذربایجان هواپیمای بدون سرنشین ارتش ارمنستان را در مرز رهگیری کرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد: ارتش یک هواپیمای بدون سرنشین گریفون ۱۲ متعلق به ارتش ارمنستان را در آسمان شهرستان کلبجر مشاهده و آن را با استفاده از ابزار‌های ویژه فنی زمین گیر کرد.

اوضاع در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان از ۱۲ ماه مه در دو منطقه گغارکونیک و سیونیک همچنان متشنج است. دو طرف بارها یکدیگر را به انجام اقدامات تحریک آمیز علیه یکدیگر متهم می‌کنند.

چندی پیش، جمهوری آذربایجان گفت که شش سرباز ارمنی را هنگام تلاش برای عبور از مرز به جرم ارتکاب عمل خرابکارانه اسیر کرده است طرف ارمنی تأکید کرد که این افراد در یک منطقه مرزی در منطقه گغارکونیک ارمنستان در حال انجام کار‌های مهندسی خود بودند.

در پاییز سال ۲۰۲۰ درگیری در منطقه‌ ورد مناقشه قره باغ رخ داد که سرانجام در ۹ نوامبر، سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان بیانیه‌ای را امضا کردند که به موجب آن آتش بس برقرار شد. طبق این توافق، نیرو‌های آذربایجانی و ارمنی در مواضعی که در حال حاضر در دست داشتند متوقف شدند. تعدادی از مناطق به کنترل باکو واگذار شد و نیرو‌های حافظ صلح روسی در راهرو لاچین مستقر شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار