مسکو، جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به حل مسالمت‌آمیز مشکلات فراخواند

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو، جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به حل تمامی مشکلات خود از راه‌های مسالمت‌آمیز دعوت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای درباره گفت‌وگوی تلفنی معاون وزیر خارجه این کشور با نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور جنوب قفقاز، اعلام کرد مسکو، جمهوری آذربایجان و ارمنستان را دعوت می‌کند که تمامی مشکلات را از راه‌های مسالمت‌آمیز حل کنند.

در این بیانیه آمده است آندری رودینکو در گفت‌وگوی تلفنی با تویو کلارک درباره اوضاع در مرز‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان و راه‌حل درگیری‌ها در قره‌باغ صحبت کردند.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه همچنین با دعوت از جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای حل مسالمت‌آمیز تمامی مشکلات در چارچوب مذاکرات، تاکید کرد مسکو آماده ادامه حمایت  از این روند است.

روسیه هفته گذشته نیز خواستار میانجیگری میان باکو و ایروان در موضوع اختلافات مرزی شد. این پیشنهاد در حالی مطرح شد که هفته گذشته مقامات ارمنستان، آذربایجان را به اعزام نیرو به طرف مرز‌های این کشور متهم کردند.

بر این اساس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو حاضر است طرفین را برای مذاکره به منظور تعیین مرز‌ها میان دو کشور دعوت کند. روسیه آماده همکاری با طرفین برای حل اختلافات سیاسی است.

به گفته منابع خبری، مذاکرات میان مقامات دفاعی ارمنستان و آذربایجان برای حل برخی مشکل در جریان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار