مسکو: پیام آمریکا مبنی‌بر عدم بازگشت به معاهده آسمان‌های باز را دریافت کردیم

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو پیام آمریکا مبنی‌بر عدم بازگشت واشنگتن به پیمان آسمان‌های باز را دریافت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت خارجه روسیه پس از آن که دولت آمریکا به ریاست جو بایدن، مسکو را از تصمیم خود برای نپیوستن به پیمان آسمان‌های باز مطلع کرد، در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «پیام آمریکا مبنی‌بر عدم بازگشت واشنگتن به پیمان آسمان‌های باز را دریافت کرده ایم.»

به گفته مقامات آمریکایی وندی شرمن، معاون وزیر خارجه این کشور این تصمیم را به اطلاع مقام‌های روسیه رسانده است.

دولت کنونی آمریکا به ریاست «جو بایدن» مخالفت خود با بازگشت به معاهده آسمان‌های باز را اعلام کرده است.


بیشتر بخوانید:


پایگاه دیفنس نیوز در این باره نوشت: آمریکا به متحدان خود هشدار داد بازگشت به این معاهده «پیامی نادرست» به روسیه ارسال می‌کند.

این پیام چند روز پیش از آن‌که آمریکا هواپیما‌های فرسوده خود را از رده خارج کند فرستاده شده و بیانگر آن است که دیگر بازگشتی ازسوی آمریکا به این توافق در میان نخواهد بود.

این وبگاه خبری همچنین این تصمیم را مغایر با انتقادات بایدن از دولت پیشین آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» و خروج او از پیمان آسمان‌های باز دانست.

پیمان آسمان‌های باز سال ۲۰۰۲ به مرحله اجرا گذاشته شد و در چارچوب آن ۳۴ کشور عضو اجازه یافتند با اطلاع قبلی بر فراز خاک دیگر کشور‌های عضو، پرواز‌های غیرمسلح شناسایی به‌منظور گردآوری اطلاعات درباره نیرو‌ها و فعالیت‌های نظامی انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
آمریکا میگه من شوروی رو شکست دادم چرا باید به هواپیماهای اونا اجازه بدم بیان بالاسرم من باید هواپیماهام رو بفرستم بالای سر اونا
آخرین اخبار