مقام آمریکایی: در تجارت با چین با چالش‌های بسیار بزرگی رو به رو بوده‌ایم

یک مقام ارشد آمریکا در زمینه تجارت در اظهاراتی از چالش‌های این کشور در مواجهه با روابط اقتصادی خود با چین گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «کاترین تای» نماینده تجاری آمریکا، در اظهاراتی اعلام کردن آمریکا در روابط اقتصادی و تجارت با چین با چالش‌های بسیارر بزرگی روبه‌رو بوده که نیاز به تلاش و توجه تمام اعضای دولت کنونی آمریکا دارد.

تای این اظهارات را در مصاحبه با رویترز پیش از نشستی مجازی با معاون نخست‌وزیر چین مطرح کرد. این مقام آمریکایی در این نشست نیز در ارتباط با روابط اقتصادی واشنگتن و پکن، مسائل را «نگران کننده» خواند.

همچنین در این نشست کاترین تای درحالیکه نگرانی خود را در این زمینه مطرح کرد، درباره «اصول تجاریِ کارگر محورِ دولت کنونی آمریکا و بررسی‌های خود از روابط میان آمریکا و چین» نیز صحبت کرد.

وزارت بازرگانی چین این رایزنی را «صریح، عملگرا، و سازنده» توصیف کرد. همچنین هر دو طرف بر اهمیت روابط دوجانبه تاکید کرده توافق کردند روابط میان پکن و واشنگتن حفظ شود.

در ژانویه ۲۰۲۰، چین و آمریکا، پس از سال‌ها تعرفه‌بندی کالا‌های تجاری میان این دو قدرت اقتصادی، فاز اول یک معامله تجاری را به امضا رساندند. این قرارداد سال جاری به پایان خواهد رسید و دولت کنونی آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» در حال بررسی سیاست‌های جامع خود در ارتباط با چین است.

کاترین تای درباره این توافق نیز به رویترز گفت: «فاز اول این توافق بسیار مهم است، اما این تنها بخشی از یک رابطه چالش برانگیز و پیچیده میان دو قدرت بزرگ اقتصاد در جهان است.»

او در ادامه افزود: «چالش‌های بزرگ و کلی با چین همچنان به قوت خود باقیست و بسیار برای ما مهم است.»

این مقام آمریکایی سپس به فاز اول این توافق اشاره کرد و گفت: «اگر آن را در حوزه تجارت کلی آمریکا نگاه کنیم بسیار چالش برانگیز و نیازمند توجه تمامی اعضای دولت بایدن است.»

پیشتر گزارشی که با عنوان «روند‌های جهانی ۲۰۴۰: جهان رقابتی‌تر» از سوی دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا منتشر شده بود بیانگر تغییر موازنه قدرت از غرب به شرق بود و اعلام می‌کرد قدرت اقتصادی چین تا ۲۰ سال آینده از آمریکا پیشی خواهد گرفت و در نتیجه این کشور دارای نیرومندترین اقتصاد جهان خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار