ترکیه: عملیات ما در عراق ادامه خواهد داشت

وزیر دفاع ترکیه با اعلام اینکه در عملیات نظامی این کشور در شمال عراق، ده‌ها «تروریست» کشته شده‌اند، از ادامه این عملیات سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، طی سخنرانی در مراسم بازدید از روند ساخت کشتی جنگی چند منظوره «آناتولی TCG» در مجتمع کشتی‌سازی صدف این کشور، از تداوم عملیات نظامی در خاک عراق خبر داد.

او با اشاره به ادامه عملیات‌ نظامی در شمال عراق تصریح کرد: «تاکنون طی عملیات‌های پنجه-رعد و پنجه-صاعقه که از ۲۳ آوریل آغاز شده، ۱۲۴ تروریست از پای درآمده‌اند. لانه‌ها و مخفیگاه‌های تروریست‌ها بر سرشان خراب شده است و این روند ادامه خواهد داشت.»

وزیر دفاع ترکیه ادامه داد: «از اول ماه ژانویه تاکنون ۱۱۰۷ تروریست از پای درآمده‌اند.»

ترکیه که «پ‌ک‌ک» را گروهی تروریستی می‌داند، چندین عملیات خود در عراق را تحت عنوان «مبارزه با تروریست» اجرا کرده است. عراق حضور نیرو‌های ترکیه در خاک خود را غیرقانونی می‌داند و تاکید کرده است پناه بردن به راه حل‌های نظامی یکجانبه نمی‌تواند روشی مؤثر برای حل چالش‌های امنیتی مشترک به شمار آید.

آکار در بخش دیگری از سخنان خود، درباره مذاکرات با یونان گفت: مقامات کشور همسایه، یونان با اظهارات و اقدامات خود تمام سعی خود را برای آسیب زدن به روند مثبت مذاکرات انجام می‌دهند.

او افزود: این مسیر (یونان) به راه حل ختم نخواهد شد. رسیدن به راه حلی با چنین اظهارات و اقدامات تحریک‌آمیزی ممکن نیست.

شایان ذکر است، یونان و ترکیه بر سر اکتشاف منابع نفت و گاز در دریای مدیترانه اختلاف نظر دارند. یونان منطقه‌ای را در شرق مدیترانه منطقه انحصاری خود می‌داند در حالی که ترکیه معتقد است تمامی کشور‌های همسایه آن منطقه حق استفاده از منابع آن را دارند. قرار است مقامات دو کشور برای رفع اختلافات خود، به زودی با یکدیگر دیدار کنند.

آکار درباره روند ساخت کشتی جنگی چند منظوره «آناتولی TCG» که بزرگترین کشتی جنگی در حال ساخت ترکیه است نیز گفت: ساخت چنین تجهیزات دفاعی پیشرفته‌ای مایه مباهات کشور است.

ژنرال یاشار گولر، رئیس ستاد ارتش، ژنرال امید دوندار، فرمانده نیروی زمینی، دریادار عدنان اوزبال، فرمانده نیروی دریایی، و ژنرال حسن کوچوک‌آکیوز، فرمانده نیروی هوایی ارتش ترکیه، نیز آکار را در این بازدید همراهی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار