بازدید وزیر دفاع ترکیه از مناطق عملیاتی در مرز عراق

وزیر دفاع ترکیه به همراه مقامات عالی رتبه نظامی از مناطق عملیاتی پنس-سیمسک در شرناق بازدید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، به همراه مقامات عالی رتبه نظامی، برای نظارت بر عملیات ضد تروریستی هدایت شده از استان مرزی شرناق و منطقه  پنس-سیمسک بازدید کردند.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: آکار برای بازرسی به منطقه عملیات پنس-سیمسک رسیده است. ژنرال یاشار گولر، فرمانده نیروی زمینی و  ژنرال اومیت دوندار، رئیس ستاد کل وی را همراهی کردند.

ترکیه در ۲۳ آوریل در مناطق متینا و آواسین باسیان در شمال عراق در نزدیکی مرز‌های ترکیه، عملیاتی را آغاز کرد.

گروه تروریستی پ.ک.ک غالبا از پایگاه‌های خود در شمال عراق درست در آن سوی مرز جنوبی ترکیه برای مخفی کردن و نقشه برداری از حملات تروریستی در ترکیه استفاده می‌کند.

گفته شده در بیش از ۳۵ سال عملیات علیه ترکیهT حزب کارگران کردستان( پ.ک.ک) مسئول مرگ حداقل ۴۰ هزار نفر، از جمله زنان، کودکان و نوزادان شده است. حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)  از سوی ترکیه،آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی شده است.

«محمد البلدوی»، نماینده فراکسیون پارلمانی صدیقون از ساخت پایگاه نظامی در شمال عراق از سوی ترکیه در سایه سکوت دولت انتقاد کرد. او با انتشار بیانیه‌ای گفت: اعلامیه طرف ترک برای ایجاد پایگاه نظامی در شمال عراق اقدامی تحریک آمیز و به مثابه اعلام جنگ است.

 وزارت دفاع ترکیه نیز هفته گذشته بر تداوم عملیات‌ خود علیه نیرو‌های حزب کارگان کردستان در شمال عراق تاکید و اعلام کرد که عملیات علیه اهداف حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) از طریق عملیات «پنجه برق» و «پنجه صاعقه» که از ۲۳ آوریل آغاز شده، در شمال عراق ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار