کارشناس حقوقی:

شانس جودوی ایران در پرونده شکایت جدید در دادگاه CAS کم است/ هیچ امیدی به حضور بریمانلو در المپیک توکیو نیست

رسول باختر گفت: با گذر از مدت زمان تعلیق ۴ ساله، خطر تعلیق دوباره باز هم متوجه جودوی ایران است.

رسول باختر، وکیل حقوقی و ورزشی در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  تعلیق دوباره فدراسیون جودو توسط فدراسیون جهانی بیان کرد: رای جدید توسط کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو مبنی بر تعلیق ۴ ساله فدراسیون جودوی ایران را  یک نوع شکست می دانم. از طرفی دیدگاه دیگری وجود دارد که رفع تعلیق دائمی، شکسته شدن و تبدیل رای به مدت زمان ۴ سال توسط فدراسیون جهانی جودو اتفاق خوبی بوده است، اما در دیوان داوری، ورزش ایران تخلفاتی انجام داده است که باید در ابتدا این تخلفات محرز شده و متناسب با آن برخورد شود.

ممکن است تعلیق دوباره متوجه جودوی ایران شود

وکیل حقوقی در ادامه بیان کرد: بنا بر این شکایت تعلیق دائمی توسط دادگاه عالی ورزش به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی ارجاع داده شد تا مدت زمان برای این تعلیق تعیین شود. اما مورد دیگری که وجود دارد، بعد از گذر از این مدت زمان تعلیق ۴ ساله که اخیرا توسط کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو وضع شد, ممکن است تهدید تعلیق دوباره باز هم متوجه جودوی ایران شود. شاید شکسته شدن رای به مدت ۴ سال مثبت ارزیابی شود، اما رای اولیه محرومیت ۴ ساله ممکن است عواقبی مانند اخراج ایران از فدراسیون جهانی جودو را در پی داشته باشد.

بریمانلو شانسی برای حضور در المپیک ندارد

باختر درباره از دست رفتن سهمیه المپیک محمد محمدی بریمانلو به واسطه تعلیق جودوی ایران اظهار کرد:  بنا بر قوانین ورزشکارانی که زیر نظر فدراسیون جودوی ایران فعالیت می کنند, نمی توانند در المپیک حضور پیدا کنند. فدراسیون جودو قرار است رایزنی کند، اما مطابق رای صادره  سهمیه المپیک از دست می رود.

شانسمان برای پیروزی در پرونده شکایت دوباره از فدراسیون جهانی جودو کم است

باختر در پاسخ به این سوال که شانسمان برای پیروزی در پرونده شکایت دوباره از فدراسیون جهانی جودو به CAS چقدر خواهد بود, عنوان کرد: شانسمان بالا نیست، اما باید درصدی را برای پیروزی در نظر بگیریم.  پیش شرط گذاشتن فدراسیون جهانی برای رفع تعلیق غیرقانونی اساسا توسط دیوان عالی ورزش نقض شده است، اما چون تعلیق بر اساس  اساسنامه انجام شد, ممکن است با توجه به مغایر بودن این پیش شرط با آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران, شروط غیر قابل اجرای جدیدی هم تدوین شوند.

او ادامه داد: بر اساس مستندات و قوانین از دید فدراسیون جهانی جودو و دادگاه عالی ورزش تخلفاتی از سوی فدراسیون ایران انجام شده است؛ اما باید دید این مدت زمان ۴ سال کافی است یا نه. اگر ۳ سال بود، شانس برای پیروزی در این پرونده کمتر بود اما حالا با زمان ۴ سال تعلیق که  ۲ سال را گذراندیم و باید برای مابقی زمان مذاکره کنیم؛ می توانیم با شکایت دوباره فدراسیون جودوی ایران در دادگاه عالی ورزش به رای این پرونده امیدوار باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
این وکیل هست یا قاضی ؟ چرا دستور قضایی از طرف دیوان داوری ورزشی صادر میکنه ؟ اونجا که میگه : " اما در دیوان داوری، ورزش ایران تخلفاتی انجام داده است که باید در ابتدا این تخلفات محرز شده و متناسب با آن برخورد شود."
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
حالا انبوه وکیل ورزشی اطراف فدراسیون پرسه میزنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
نظر قبلی کارشناس حقوقی جودوکار هم همین بوده ولی کو گوش شنوا
البته سفر اروپا چیز دیگه ای است
ای کاش از اول واقعیت ها گفته میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
این دیگه چه نظر کارشناسی است ؟؟؟ رای جدید توسط کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو یک نوع شکست می دانم شاید شکسته شدن رای به مدت ۴ سال مثبت ارزیابی شود،شانسمان بالا نیست، اما باید درصدی را برای پیروزی در نظر بگیریم.می توانیم با شکایت دوباره فدراسیون جودوی ایران در دادگاه عالی ورزش به رای این پرونده امیدوار باشیم............. معلومه چی داره میگه این وکیل حقوقی ورزشی ؟
آخرین اخبار