احمدی: به زودی برای رفع تعلیق جودوی ایران اقدام قانونی می‌کنیم/ برای واکسیناسیون ورزشکاران غیر المپیکی برنامه داریم

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان درباره شرایط این روز‌های ورزش ایران توضیحاتی را مطرح کرد.

 عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره همایش کمک‌های مومنانه فدراسیون جودو بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا شاهد همراهی ورزش کشور با مردم جامعه بودیم. بیش از ۳۰ فدراسیون در این همایش حضور فعال داشته و هیئت‌های ورزشی آن‌ها را همراهی کرده اند. جامعه ورزش توانست با مشارکتی گسترده در این همایش حضور خود را اعلام کند. حالا فدراسیون جودو این همایش را برگزار کرد تا از طریق جمع آوری کمک‌های مختلف دل خانواده‌های آسیب دیده را در آستانه عید فطر شاد کند. امیدواریم این همراهی و حضور را تا پایان کرونا شاهد باشیم تا با غلبه بر این ویروس منحوس زندگی مردم به حالت عادی بازگردد.

احمدی دباره تعلیق فدراسیون جودوی ایران به مدت ۴ سال توسط کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو بیان کرد: این حکم اجحاف بزرگی در حق خانواده بزرگ جودو است. ۱۰۰ هزار ورزشکار با این حکم از حضور در میادین بین المللی محروم شده اند. این حکم با روح ورزش مغایرت دارد. نهاد‌های بین المللی ورزش باید زمینه را برای حضور مردم و ورزشکاران در رویداد‌های ورزشی فراهم کنند نه اینکه مانع حضور آن‌ها  شوند.

او درباره از دست رفتن سهمیه المپیک محمد محمدی بریمانلو عنوان کرد: این حکم با مسئولیت سازمان‌های ورشی منافات دارد. قطعا باز هم با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک پیگیری‌های حقوقی انجام خواهد شد. من اطمینان دارم با پیگیری‌های انجام شده این حکم  مانند دفعه قبل نقض می‌شود تا شاهد حضور جودوی ایران در المپیک باشیم.

او درباره واکسیناسیون ورزشکاران اعزامی به مسابقات المپیک و پارالمپیک توکیو اظهار کرد: خوشبختانه با تدبیر ستاد عالی بازی ها، پیگیری وزارت ورزش و حمایت وزارت بهداشت واکسیناسیون ورزشکاران با جدیت دنبال می‌شود. ورزشکاران پارالمپیکی  در ۲ مرحله واکسن زدند و المپیکی‌ها هم طبق زمانبندی این کار را انجام می‌دهند. قطعا اعضای کاروان اعزامی به المپیک پیش از این بازی‌ها واکسینه می‌شوند. می‌خواهیم سایر قهرمانان ورزشی مانند اعضای تیم ملی فوتبال را واکسینه کنیم تا آنها با آرامش بیشتری در مسابقات شرکت کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
گویا احمدی با این رفقای منصوب شده خودش در فدراسیون جودو نیم نگاهی به کاندیداتوری در ریاست فدراسیون جودو بعد از برکناری از معاونت در وزارت ورزش دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
کی دولت تمام میشه .شما نظر کارشناسی نده
به قول دوستمان
شما اطرافیان غیر جودوی به فدراسیون تحمیل کنید
خدا روح جودو بیامرزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای احمدی با کدام سوابق ورزشی صحبت کارشناسی میکنید
شما به قول دوستمان فقط عوامل خودتون رو در جودو منصوب کنید
خدا به داد جودو برسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای احمدی ! شما دست از سر جودو بردار و دوستان خود رو در این فدراسیون منصوب نکن لازم نیست اقدام قانونی ! انجام بدهی
آخرین اخبار