ملک محمدی: ساده انگاری تعلیق جودو ممکن است گران تمام شود/ درخشان پتانسیل بالایی برای رفع تعلیق فدراسیون جودو داشت

ملی پوش سابق جودو درباره شرایط این رشته ورزشی بعد از تعلیق ۴ ساله توضیحاتی را مطرح کرد.

حامد ملک محمدی قهرمان سابق جودوی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حکم تعلیق ۴ ساله فدراسیون  جودوی ایران توسط فدراسیون جهانی بیان کرد: فدراسیون جهانی جودو وقتی به فدراسیون جودوی ایران رفع تعلیق مدت دار را اعلام کرد، بدین معنی نبود که جودوی ما ۱۰۰ درصد رفع تعلیق شده است. فدراسیون جهانی جودو پیش شرطی برای رفع تعلیق جودوی ایران گذاشت که واقعا عجیب بود و کاملا با آرمان‌های انقلاب اسلامی مغایرت داشت.

می‌توانستیم با سیاست‌هایی درست، از پیش شرط فدراسیون جهانی جودو عبور کنیم

او ادامه داد: با این حال می‌توانستیم با اتخاذ سیاست‌هایی درست از سد این پیش شرط عبور کنیم کما اینکه در زمان درخشان رئیس سابق فدراسیون به خوبی این اتفاق محقق و مدیریت شد و جودو  توانست در مسابقات بین المللی شرکت کند. اینکه تعلیق موقت را پیروزی بزرگ بدانیم اشتباه است، چون همانطور که دیدیم فدراسیون جهانی جودو برای تعلیق جودوی ایران زمان تعیین کرد و رفع تعلیقی عملا وجود نداشت.

به عنوان مربی تیم ملی به جایگاهم بی توجهی شد

ملک محمدی درباره احضار به فدراسیون جودو به دلیل انتقاد از مدیریت فدراسیون نشین‌ها بیان کرد: اگر من انتقاد کردم شخص خاصی مدنظرم نبود و به کسی بی احترامی نکردم. وقتی حامد ملک محمدی مربی تیم ملی می‌شود یعنی با توجه به سابقه اش در ورزش فاکتور‌های لازم را برای این سمت داشته است. باعث افتخار من بود که حکم مربیگری را در شهر من اهدا کردند که واقعا جای تقدیر دارد، اما دوست داشتم جایگاه من به عنوان مربی تیم ملی دیده شود. بدون اینکه به من اطلاع داده شود نفراتی به مسابقات آسیایی اعزام شدند که اگر با من مشورت می‌شد شاید می‌توانستم افراد شایسته را برای اعزام معرفی کنم تا بیش از پیش پرچم مقدس کشورمان را به اهتزاز در بیاورند. اما متاسفانه هیچ احترامی به جایگاه من نگذاشتند و حتی تماسی با من نگرفتند.

جوانگرایی در ورزش باید با برنامه خاصی انجام شود

او افزود: تیم جوانی به این مسابقات اعزام شد، اما من هرگز مخالف جوانگرایی نیستم و به عقیده من باید در بُرهه‌ای روی جوانان سرمایه‌گذاری کرد تا در آینده جایگزین بازیکنان اصلی شوند. به عقیده من باید بازیکنان باتجربه حفظ شوند و جوانان در کنار آن‌ها کسب تجربه کنند. اینکه نفرات اصلی حذف شوند و جوانان در این مسابقات حساس پا به میدان بگذارند قطعا نتیجه‌ای بهتر از این حاصل نمی‌شود.

حضور درخشان در هیئت رئیسه فدراسیون جهانی غنیمت بود

مربی سابق تیم ملی درباره اظهارات میراسماعیلی مبنی بر کم کاری صاحبان کرسی ها‌ی بین المللی در رفع تعلیق اظهار کرد: شخصا وقتی اصطلاحا جایی گیر می‌کنم باید حلال مشکلات را پیدا کنم و از او کمک بگیرم قطعا حلال مشکلات به سمت من نمی‌آید و من باید تلاش کنم تا برای رفع آن دست به دامن شخص حلال شوم. میراسماعیلی باید شخصا به سمت این فرد برود مگر ممکن است آن فرد صاحب کرسی ایرانی باشد و نخواهد به این موقعیت جودو کمک کند؟

ملک محمدی گفت: ۱۰۰ درصد اگر از او کمک بخواهند  حتما کمک می‌کند و در روحیه او دیده می‌شود. چرا نباید کمک کند وقتی از دست او بر می‌آید؟ می‌توانیم از پتانسیل شخصی مانند درخشان که در هیئت رئیسه فدراسیون جهانی جودو است کمک بگیریم.

ساده انگاری تعلیق جودو ممکن است گران تمام شود

او ادامه داد: همچنان باید صبر کنیم تا ببینیم آیا جودو بعد از گذر از این ۲ سال همچنان تعلیق است یا خیر. یک نسل جودو به طور کامل نابود شد و چقدر هزینه بر سر سرمایه گذاری از آن‌ها از بین رفت وقتی الان زمان بهره برداری است، اما همگی نابود شده اند. باید دید سیستم مدیریتی ورزش و جودو بعد از این ۲ سال چه نگرشی خواهد داشت. اگر سیاست درست مانند گذشته که این قضیه مدیریت می‌شد اتخاذ شود کارساز است، اما اگر ساده انگاری شود می‌تواند گریبان سایر رشته‌های ورزشی ما را بگیرد.

رزومه بریمانلو نباید او را با سهمیه قاره‌ای راهی المپیک کند

قهرمان جودوی جهان درباره پر پر شدن تک سهمیه جودوی ایران در المپیک توسط محمد محمدی بریمانلو به واسطه تعلیق ناجوانمردانه عنوان کرد: محمد محمدی بریمانلو یکی از بازیکنان زحمت کش و با افتخار کشور بوده و مدال‌های جهانی و آسیایی زیادی به دست آورده است، اما سهمیه قاره‌ای برای او کم است او با این رزومه قوی که دارد باید جزو ۲۲ نفر اصلی وزن خود باشد نه اینکه به سهمیه قاره‌ای دلخوش باشیم. سهمیه قاره‌ای برای کشور‌هایی مانند عراق و کشور‌های ضعیف است نه جودوی ایران با این رزومه موفق که همیشه حرف برای گفتن دارد.

او افزود: در صورتی سهمیه قاره‌ای بگیریم که بخواهیم با تیم کامل راهی المپیک شویم و نباید خودمان را با کشور‌های ضعیف مقایسه کنیم. پتانسیل جودوی ایران بالاتر از این حرف‌ها است. مدیریت در این زمان واقعا سخت است و میراسماعیلی باید توازن را میان داخل و خارج حفظ کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۳:۵۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
جالبه از رای کمیته انظباطی به بعد چقدر حرف زدنش عوض شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
نه باباااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
در زمان درخشان افتخارات زیادی داشتیم نباید نادیده گرفته شود کارشناسی کنید .کسب مدال ها و الان چی چه حرکتی
با نگاه کارشناسی بگیم.
از پتانسیل درخشان استفاده نشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ده سال ، افتضای بین المللی صغر سن تیمهای نوجوانان و جوانان و دهها دوپینگ و هزینه ملیاردها تومان بودجه بیت المال برای سفرهای متعدد بین المللی درخشان و اهدای داوری جهانی به دوستان ، تفرقه در بین جامعه جودو ، اهدای دان به خانواده ، عدم توجه به پشتوانه سازی ، واردکردن کوراش و جوجیتسو به فدراسیون جودو و تکه تکه کردن جامعه جودو ، پناهندگی ملی پوشان و مربیان به کشورهای خارجی ، کسب مدالهای بین المللی با صغر سن و دوپینگ و.............همه از افتخارات زیاد درخشان میباشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
درخشان خودش مشکل زا و بحران آفرینی کرده و میکند حالا چرا باید به او اعتماد کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای ملک محمدی و دیگران بدانند حل پرونده را بدست کسی که خود محرک پناهندگی ملی پوش و سرمربی تیم ملی بوده نخواهند داد. درخشان باید محاکمه شود و پاسخگو عملکردش باشد .
آخرین اخبار